Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Canon zdobywa cztery nagrody w dziedzinie druku wielkoformatowego

Cztery rozwiązania Canon do druku wielkoformatowego otrzymały prestiżowe nagrody Pinnacle Product Awards, przyznawane przez PRINTING United Alliance. To ploter rolowy UVgel Colorado 1630, plotery płaskie Arizona 2380 GTF oraz XTF, a także przełomowa technologia FLXfinish+. Każde z ponad 160 nominowanych rozwiązań w 58 kategoriach było oceniane przez niezależne grono kilkunastu jurorów, wybranych spośród kluczowych przedstawicieli branży druku.

Trzy wyróżnienia Pinnacle Product Awards 2022

Canon otrzymał nagrody w następujących kategoriach:

  • najlepszy ploter rolowy UV (szerokość poniżej 80 cali)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy z dodatkiem białego atramentu (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów).

Raymond Weiss, Vice President, eLearning and Certification w PRINTING United Alliance, komentuje: – Nagrody Pinnacle wyłaniają najlepsze z najlepszych urządzenia i systemy do zastosowania biznesowego oraz przemysłowego. Decyzje jury podejmowane są na podstawie niezależnych kryteriów. W tym roku rywalizacja była tak duża, że w niektórych kategoriach o zwycięstwie zadecydowały ułamki punktów. Niezwykłe rozwiązania, takie jak plotery serii Colorado i Arizona, nie mogły ujść uwadze składu sędziowskiego.

Colorado 1630 to 64-calowy ploter rolowy, wykorzystujący unikatową technologię atramentu żelowego utwardzanego w świetle UV. Urządzenie łączy w sobie doskonałą jakość druku, najlepszą produktywność w swojej klasie, obsługę szerokiej gamy mediów i niski koszt eksploatacji. Dzięki modułowej budowie, Colorado 1630 pozwala użytkownikom dołączać dodatkowe opcje, gwarantujące jeszcze lepszą przepustowość bez zwiększania kosztów.

Ploter płaski Arizona 2380 GTF został doceniony między innymi za rozwiązanie, które nie wymaga stałej obecności operatora, a tym samym pozwala pracownikom skupić się na innych ważnych zadaniach. Mowa o technologii Arizona FLOW, umożliwiającej bezstrefowe położenie nośników na płaskim stole plotera. Urządzenie wyróżnia też wysoka prędkość druku (do 89m2 na godzinę) i osiem kanałów kolorystycznych, w tym jasny cyjan, jasna magenta, biały i/lub lakier. Arizona 2380 GTF umożliwia pracę z większością wymagających nośników. Stół o wymiarach 125×250 cm może pomieścić większość materiałów, a dodatkowo, dzięki opcji Roll Media, może być przedłużony do obsługi mediów giętkich o długości 220 cm.

Ploter Arizona 2380 XTF także zawiera technologię Arizona FLOW i osiem kanałów kolorystycznych, ale oferuje jeszcze wyższą prędkość druku (do 95 m2 na godzinę). Jednak tym, co naprawdę wyróżnia ten model, jest ogromny stół o wymiarach 308×250 cm. To wielkość wystarczająca do jednoczesnego pomieszczenia dwóch materiałów o wielkości 122×244 cm. Druk może być zatem kontynuowany bez potrzeby przerwy na zmianę nośnika. Podobnie jak w poprzednio opisywanym modelu, także i w tym przypadku można wykorzystać dodatkową opcję Roll Media.

Pinnacle InterTech Awards 2022

Nagrody Pinnacle InterTech wyróżniają nowe technologie, które w wyraźny sposób wpływają na całą branżę druku pod względem jakości i wydajności.

W tej kategorii również doceniono nowatorską technologię Canon – opcję druku wybiórczego FLXfinish+, która według sędziów „stanowi unikatową i rewolucyjną opcję w ramach technologii UVgel”.

FLXfinish+ można spotkać w serii ploterów Colorado. Jej implementacja umożliwia tworzenie mieszanego, matowo-błyszczącego wykończenia wydruku przy jednym przebiegu plotera i wykorzystaniu zaledwie jednego zestawu atramentów.

Łącząc najlepsze cechy nowatorskich technologii druku, druk UVgel oferuje brak jakichkolwiek emisji szkodliwych substancji oraz niskie wykorzystanie atramentu (zaledwie 6.4 ml na metr kwadratowy). Zastosowanie technologii UVgel w ponad 2500 urządzeniach na całym świecie dowiodło, że jest to ekologiczna, wydajna kosztowo alternatywa dla druku lateksowego i solwentowego.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Printing w Canon Europe komentuje: – Jesteśmy zachwyceni, że nasze plotery Arizona i Colorado, a także technologia Canon FLXfinish+, zostały docenione przez PRINTING United Alliance za ich innowacyjność. Te nagrody udowadniają, że nasza praca nad rozwijaniem innowacyjnej technologii, która pomaga dostawcom usług druku w znajdowaniu nowych możliwości na rosnącym rynku grafik wielkoformatowych, przynosi wymierne efekty.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *