70% respondentów, którzy wzięli udział w badaniu stanowili szefowie działów marketingu, a 40% zadeklarowało, że udział wydatków na digital w ich budżetach marketingowych wynosi +50%.
Badanie pokazało, że 90% marketerów zetknęło się z pojęciem metaverse, ale znaczna część nie wyrobiła sobie jeszcze opinii na temat nowego zjawiska. Agencje reklamowe również nie pomagają markom go zrozumieć. Aż 40% marketerów uważa, że nie są przygotowane do wsparcia ich w metaverse. Blisko połowa osób odpowiedzialnych za marketing nie ma opinii na temat kompetencji agencji w tym obszarze. To pokazuje, że agencje reklamowe jeszcze nie proponują rozwiązań ani nie edukują klientów na temat możliwości działań marketingowych w metaświecie. Marketerzy szukają więc wiedzy na własną rękę – najczęściej na konferencjach, w prasie branżowej i na LinkedIn.
Marketerzy w metaverse widzą kolejną platformę komunikacji z klientami, która w perspektywie kilu lat ma stać się standardem. Aż 1/3 upatruje w nowym zjawisku przyszłości marketingu. Oprócz nowego kanału komunikacji z konsumentem, metaverse daje szansę nadania marce nowoczesnego charakteru i jest sposobem na wygenerowanie PR-owego buzzu.
– Wraz z rozwojem samego marketingu w kolejnych technologicznych rozwiązaniach, ewoluuje również rola marketera. W badaniu zapytano o metawersum, czyli cyfrowy świat, który istnieje niezależnie od jakiegokolwiek jednego świata fizycznego. Mimo, że samo komercyjne metawersum firmy Meta traci ostatnio zainteresowanie inwestorów, zgodnie z wynikami badania marketerzy uważają metawersum nie za krótkotrwały trend, lecz coś, co z nami zostanie. Jednym z trendów, który już zaczyna się pojawiać i – zgodnie z wynikami badania jest coraz bardziej widoczny dla samych marketerów – jest przejście bardzo wielu działań marketingowych do metawersum. Wyniki badania wskazują również, że w znakomitej większości marketerzy nie tylko interesują się koncepcja metawersum, ale też mają świadomość marketing, że w środowisku metawersalnym będzie się bardzo różnił od marketingu tradycyjnego – komentuje wyniki badania Profesor Aleksandra Przegalinska, futurolożka i ekspertka w temacie badań nad sztuczną inteligencją. – Cieszymy się, że blisko 100 szefowych i szefów marketingu zdecydowało się podzielić swoim spojrzeniem na metaverse. Ich odpowiedzi pokazują, że branża interesuje się tematem, marketerzy mają osobiste doświadczenia z metaverse, a temat jest powszechnie dyskutowany w firmach, które reprezentują.
– Blisko 1/3 marketerów uważa, że obecność marek w metaświatach stanie się standardem w najbliższych latach. Wszystko wskazuje na to, że metaverse będzie kolejną przestrzenią do zagospodarowania przez zespoły marketingu … i to być może szybciej, niż się nam wydaje – dodaje Marta Macke, CEO Shortlist Consulting
Źródło: Grupa K2
www.k2.pl
W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.
Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.
Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.
Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.
Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.
Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.
Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.
Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.
Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.
Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.
Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.
Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.
Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.
Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.
Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.
Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.