Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Canon zdobywa cztery nagrody w dziedzinie druku wielkoformatowego

Cztery rozwiązania Canon do druku wielkoformatowego otrzymały prestiżowe nagrody Pinnacle Product Awards, przyznawane przez PRINTING United Alliance. To ploter rolowy UVgel Colorado 1630, plotery płaskie Arizona 2380 GTF oraz XTF, a także przełomowa technologia FLXfinish+. Każde z ponad 160 nominowanych rozwiązań w 58 kategoriach było oceniane przez niezależne grono kilkunastu jurorów, wybranych spośród kluczowych przedstawicieli branży druku.

Trzy wyróżnienia Pinnacle Product Awards 2022

Canon otrzymał nagrody w następujących kategoriach:

  • najlepszy ploter rolowy UV (szerokość poniżej 80 cali)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy z dodatkiem białego atramentu (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów).

Raymond Weiss, Vice President, eLearning and Certification w PRINTING United Alliance, komentuje: – Nagrody Pinnacle wyłaniają najlepsze z najlepszych urządzenia i systemy do zastosowania biznesowego oraz przemysłowego. Decyzje jury podejmowane są na podstawie niezależnych kryteriów. W tym roku rywalizacja była tak duża, że w niektórych kategoriach o zwycięstwie zadecydowały ułamki punktów. Niezwykłe rozwiązania, takie jak plotery serii Colorado i Arizona, nie mogły ujść uwadze składu sędziowskiego.

Colorado 1630 to 64-calowy ploter rolowy, wykorzystujący unikatową technologię atramentu żelowego utwardzanego w świetle UV. Urządzenie łączy w sobie doskonałą jakość druku, najlepszą produktywność w swojej klasie, obsługę szerokiej gamy mediów i niski koszt eksploatacji. Dzięki modułowej budowie, Colorado 1630 pozwala użytkownikom dołączać dodatkowe opcje, gwarantujące jeszcze lepszą przepustowość bez zwiększania kosztów.

Ploter płaski Arizona 2380 GTF został doceniony między innymi za rozwiązanie, które nie wymaga stałej obecności operatora, a tym samym pozwala pracownikom skupić się na innych ważnych zadaniach. Mowa o technologii Arizona FLOW, umożliwiającej bezstrefowe położenie nośników na płaskim stole plotera. Urządzenie wyróżnia też wysoka prędkość druku (do 89m2 na godzinę) i osiem kanałów kolorystycznych, w tym jasny cyjan, jasna magenta, biały i/lub lakier. Arizona 2380 GTF umożliwia pracę z większością wymagających nośników. Stół o wymiarach 125×250 cm może pomieścić większość materiałów, a dodatkowo, dzięki opcji Roll Media, może być przedłużony do obsługi mediów giętkich o długości 220 cm.

Ploter Arizona 2380 XTF także zawiera technologię Arizona FLOW i osiem kanałów kolorystycznych, ale oferuje jeszcze wyższą prędkość druku (do 95 m2 na godzinę). Jednak tym, co naprawdę wyróżnia ten model, jest ogromny stół o wymiarach 308×250 cm. To wielkość wystarczająca do jednoczesnego pomieszczenia dwóch materiałów o wielkości 122×244 cm. Druk może być zatem kontynuowany bez potrzeby przerwy na zmianę nośnika. Podobnie jak w poprzednio opisywanym modelu, także i w tym przypadku można wykorzystać dodatkową opcję Roll Media.

Pinnacle InterTech Awards 2022

Nagrody Pinnacle InterTech wyróżniają nowe technologie, które w wyraźny sposób wpływają na całą branżę druku pod względem jakości i wydajności.

W tej kategorii również doceniono nowatorską technologię Canon – opcję druku wybiórczego FLXfinish+, która według sędziów „stanowi unikatową i rewolucyjną opcję w ramach technologii UVgel”.

FLXfinish+ można spotkać w serii ploterów Colorado. Jej implementacja umożliwia tworzenie mieszanego, matowo-błyszczącego wykończenia wydruku przy jednym przebiegu plotera i wykorzystaniu zaledwie jednego zestawu atramentów.

Łącząc najlepsze cechy nowatorskich technologii druku, druk UVgel oferuje brak jakichkolwiek emisji szkodliwych substancji oraz niskie wykorzystanie atramentu (zaledwie 6.4 ml na metr kwadratowy). Zastosowanie technologii UVgel w ponad 2500 urządzeniach na całym świecie dowiodło, że jest to ekologiczna, wydajna kosztowo alternatywa dla druku lateksowego i solwentowego.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Printing w Canon Europe komentuje: – Jesteśmy zachwyceni, że nasze plotery Arizona i Colorado, a także technologia Canon FLXfinish+, zostały docenione przez PRINTING United Alliance za ich innowacyjność. Te nagrody udowadniają, że nasza praca nad rozwijaniem innowacyjnej technologii, która pomaga dostawcom usług druku w znajdowaniu nowych możliwości na rosnącym rynku grafik wielkoformatowych, przynosi wymierne efekty.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *