Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Canon zdobywa cztery nagrody w dziedzinie druku wielkoformatowego

Cztery rozwiązania Canon do druku wielkoformatowego otrzymały prestiżowe nagrody Pinnacle Product Awards, przyznawane przez PRINTING United Alliance. To ploter rolowy UVgel Colorado 1630, plotery płaskie Arizona 2380 GTF oraz XTF, a także przełomowa technologia FLXfinish+. Każde z ponad 160 nominowanych rozwiązań w 58 kategoriach było oceniane przez niezależne grono kilkunastu jurorów, wybranych spośród kluczowych przedstawicieli branży druku.

Trzy wyróżnienia Pinnacle Product Awards 2022

Canon otrzymał nagrody w następujących kategoriach:

  • najlepszy ploter rolowy UV (szerokość poniżej 80 cali)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów)
  • najlepszy ploter płaski UV/lateksowy z dodatkiem białego atramentu (zakres cenowy 200-500 tys. dolarów).

Raymond Weiss, Vice President, eLearning and Certification w PRINTING United Alliance, komentuje: – Nagrody Pinnacle wyłaniają najlepsze z najlepszych urządzenia i systemy do zastosowania biznesowego oraz przemysłowego. Decyzje jury podejmowane są na podstawie niezależnych kryteriów. W tym roku rywalizacja była tak duża, że w niektórych kategoriach o zwycięstwie zadecydowały ułamki punktów. Niezwykłe rozwiązania, takie jak plotery serii Colorado i Arizona, nie mogły ujść uwadze składu sędziowskiego.

Colorado 1630 to 64-calowy ploter rolowy, wykorzystujący unikatową technologię atramentu żelowego utwardzanego w świetle UV. Urządzenie łączy w sobie doskonałą jakość druku, najlepszą produktywność w swojej klasie, obsługę szerokiej gamy mediów i niski koszt eksploatacji. Dzięki modułowej budowie, Colorado 1630 pozwala użytkownikom dołączać dodatkowe opcje, gwarantujące jeszcze lepszą przepustowość bez zwiększania kosztów.

Ploter płaski Arizona 2380 GTF został doceniony między innymi za rozwiązanie, które nie wymaga stałej obecności operatora, a tym samym pozwala pracownikom skupić się na innych ważnych zadaniach. Mowa o technologii Arizona FLOW, umożliwiającej bezstrefowe położenie nośników na płaskim stole plotera. Urządzenie wyróżnia też wysoka prędkość druku (do 89m2 na godzinę) i osiem kanałów kolorystycznych, w tym jasny cyjan, jasna magenta, biały i/lub lakier. Arizona 2380 GTF umożliwia pracę z większością wymagających nośników. Stół o wymiarach 125×250 cm może pomieścić większość materiałów, a dodatkowo, dzięki opcji Roll Media, może być przedłużony do obsługi mediów giętkich o długości 220 cm.

Ploter Arizona 2380 XTF także zawiera technologię Arizona FLOW i osiem kanałów kolorystycznych, ale oferuje jeszcze wyższą prędkość druku (do 95 m2 na godzinę). Jednak tym, co naprawdę wyróżnia ten model, jest ogromny stół o wymiarach 308×250 cm. To wielkość wystarczająca do jednoczesnego pomieszczenia dwóch materiałów o wielkości 122×244 cm. Druk może być zatem kontynuowany bez potrzeby przerwy na zmianę nośnika. Podobnie jak w poprzednio opisywanym modelu, także i w tym przypadku można wykorzystać dodatkową opcję Roll Media.

Pinnacle InterTech Awards 2022

Nagrody Pinnacle InterTech wyróżniają nowe technologie, które w wyraźny sposób wpływają na całą branżę druku pod względem jakości i wydajności.

W tej kategorii również doceniono nowatorską technologię Canon – opcję druku wybiórczego FLXfinish+, która według sędziów „stanowi unikatową i rewolucyjną opcję w ramach technologii UVgel”.

FLXfinish+ można spotkać w serii ploterów Colorado. Jej implementacja umożliwia tworzenie mieszanego, matowo-błyszczącego wykończenia wydruku przy jednym przebiegu plotera i wykorzystaniu zaledwie jednego zestawu atramentów.

Łącząc najlepsze cechy nowatorskich technologii druku, druk UVgel oferuje brak jakichkolwiek emisji szkodliwych substancji oraz niskie wykorzystanie atramentu (zaledwie 6.4 ml na metr kwadratowy). Zastosowanie technologii UVgel w ponad 2500 urządzeniach na całym świecie dowiodło, że jest to ekologiczna, wydajna kosztowo alternatywa dla druku lateksowego i solwentowego.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Printing w Canon Europe komentuje: – Jesteśmy zachwyceni, że nasze plotery Arizona i Colorado, a także technologia Canon FLXfinish+, zostały docenione przez PRINTING United Alliance za ich innowacyjność. Te nagrody udowadniają, że nasza praca nad rozwijaniem innowacyjnej technologii, która pomaga dostawcom usług druku w znajdowaniu nowych możliwości na rosnącym rynku grafik wielkoformatowych, przynosi wymierne efekty.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *