Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Polski startup debiutuje za granicą – Senuto działa już w 6 europejskich krajach

We wrześniu ubiegłego roku Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał wtedy, że jednym z celów przyjętych na ten rok będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Na spełnienie tych założeń nie trzeba było długo czekać. Od marca 2023 polski startup udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Przewagę nad pozostałymi narzędziami Senuto osiągnął dzięki wielomilionowej bazie danych. Ten sukces chce powtórzyć również za granicą. Już teraz w wymienionych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach zapowiada uruchomienie platformy na kolejnych rynkach. Jakich?

Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Jednocześnie wiemy, że to naturalny krok w rozwoju naszej firmy. Po objęciu roli lidera na polskim rynku chcemy mocniej zaznaczyć naszą obecność na świecie. Na początek wybraliśmy 5 krajów, gdzie uruchomiliśmy aplikację Senuto w pełnej wersji (z 6 modułami: Analizą Widoczności, Bazą Słów Kluczowych, Analizą SERP, Monitoringiem, Content Plannerem i Writerem). Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych. Tym większa jest satysfakcja, kiedy widzimy, że nasze narzędzie realnie pomaga wielu firmom poprawić skuteczność SEO i dostarczyć wysokiej jakości treści na swoje strony powiedział Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. W Polsce Senuto przyzwyczaiło do lekkiej komunikacji przy użyciu naturalnego języka. Ten sam efekt jest utrzymany zagranicą.

Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie – w zależności od narodowości użytkownika. Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy aż do osiągnięcia zadowalającego efektu powiedział Adam Skrzypek, Product Manager w Senuto.

Wielomilionowa baza danych

Od początku funkcjonowania Senuto wyróżnia się na rynku dużymi bazami danych, dzięki którym wszystkie działania wykonywane z pomocą narzędzia są tak skuteczne. Podobnie jest zagranicą. Aplikacja Senuto ma zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu. Dane regularnie są aktualizowane, a baza stale rośnie w siłę.

Senuto jako potężne narzędzie z dużą bazą danych daje firmom wskazówki prowadzące do poprawy widoczności i zwiększenia liczby odbiorców. To z kolei może znaleźć swoje odzwierciedlenie np. we wzroście przychodów. Co ważne nie trzeba ograniczać się tu tylko do Polski. Dzięki danym z innych krajów firmy mają większe szanse na budowanie rozpoznawalności i odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej – dodaje Damian Sałkowski.

Senuto na 5 nowych rynkach. Co to zmienia?

  1. Dostęp do większej ilości danych

Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych. One z kolei prowadzą do interesujących spostrzeżeń oraz wniosków, dzięki czemu można poprawić strategie SEO, zwiększać ruch na stronach i tworzyć treści, których potrzebują użytkownicy.

  1. Standaryzacja praktyk SEO

SEO i związane z nim zasady gry potrafią zmieniać się niemal z prędkością światła. To może wprowadzać spory chaos w działania poszczególnych firm czy zespołów. Korzystanie z Senuto ma pomóc w standaryzacji dobrych praktyk SEO – na różnych rynkach i dla różnych branż. Poza tym takie modułu jak Content Planner czy Writer po prostu znacznie skracają czas pracy, co jest dużą wartością biznesową tego narzędzia.

W planach kolejne zagraniczne kraje

To jednak nie koniec planów firmy na rozwój na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z założeniami platforma w pełnej wersji będzie wkrótce dostępna także m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii czy we Włoszech. Użytkownicy z tych krajów oraz polskie firmy działające na wymienionych rynkach będą mogły skutecznie korzystać ze wszystkich funkcji aplikacji Senuto i w ten sposób usprawniać swoje strategie SEO oraz optymalizować działania w Internecie. Polski startup w tych obszarach wspiera WhitePress, wiodąca platforma content marketingowa w Europie, która obecnie funkcjonuje już na 27 rynkach.

Od września ubiegłego roku intensywnie pracujemy z Damianem i jego teamem nad sprawną synergią produktów i mocną integracją usług obu marek. Jednym z pierwszych efektów naszych wspólnych działań jest narzędzie AI Media Planner, które w praktyce ma wspierać marketingowców i specjalistów SEO w obszarze dystrybucji treści. Senuto wspieramy nie tylko w pracy nad produktami, ale także w osiąganiu przyjętych celów związanych z ekspansją zagraniczną. Wiemy, że na polskim rynku platforma ta jest liderem wśród rozwiązań analitycznych, chcemy więc, żeby ten potencjał dostrzegły zagraniczne firmy. Mamy w tym doświadczenie ze względu na profil działalności WhitePress i naszą obecność na wielu rynkach, dlatego aktywnie wspieramy w tych działaniach Senuto – dodaje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Cały zespół czuje, że wykonaliśmy ogromny krok, ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ulepszać nasze narzędzie, dostarczać jak najciekawsze i najskuteczniejsze rozwiązania oraz nowe usługi, których nasi klienci potrzebują. Dlatego stale się rozwijamy, a dzięki ciężkiej pracy naszych specjalistów już teraz przewyższamy w niektórych segmentach globalnych graczy. Albo niedługo ich dogonimy – mówi Sałkowski.

 

 

O Senuto

Senuto to polskie narzędzie all-in-one do SEO i content marketingu, które od 2014 roku dostarcza wartościowych danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.

Dzięki 6 modułom i kilkunastu narzędziom dostępnym w Senuto sprawdzisz, jaka jest sytuacja Twojej strony w Google, prześwietlisz konkurentów i znajdziesz szczegółowe dane dotyczące milionów słów kluczowych. Nasza baza zawiera dane dotyczące milionów fraz i milionów domen, a dzięki przemyślanemu procesowi tworzenia treści ściągasz na stronę więcej wartościowego ruchu, odpowiadasz na potrzeby użytkowników i wyprzedzasz konkurencję w wyścigu po jak najwyższe pozycje.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *