Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

HP oferuje firmom wygodne, bezpieczne i trwałe rozwiązania w zakresie druku

Liczba przedsiębiorców i małych firm wchodzących na rynek w ciągu ostatniego roku znacząco wzrosła. Według U.S. Census Bureau, w 2021 roku zarejestrowano 5,4 miliona nowych firm, co oznacza wzrost o 23% w stosunku do roku poprzedniego[I]. Chcąc zachować konkurencyjność, właściciele wykorzystują nowe rozwiązania, modele pracy i technologie. HP Inc odpowiada na stale zmieniające się i rosnące potrzeby MŚP, wprowadzając nowy pakiet rozwiązań w zakresie druku, który ma pomóc właścicielom małych firm zmaksymalizować wydajność i dalej rozwijać swoją działalność.

Od teraz, wykorzystując pojedyncze konto Instant Ink, firmy automatycznie otrzymają materiały eksploatacyjne (atrament lub toner) dla wielu urządzeń, które mogą znajdować się w różnych pomieszczeniach, a nawet biurach. W połączeniu z zaawansowanymi funkcjami nowych drukarek z serii LaserJet Pro z HP+ (HP LaserJet Pro 4000 oraz HP LaserJet Pro 3000), subskrypcja Instant Ink może pomóc przedsiębiorcom zaoszczędzić czas i pieniądze, a co więcej ułatwia recykling wkładów oraz wspiera ochronę lasów na całym świecie.

– Właściciele małych i średnich firm często zarządzają każdym aspektem swojej działalności i choć drukowanie jest dla wielu z nich niezbędne w codziennej pracy, chcą, aby proces – od konfiguracji drukarki po zamawianie materiałów eksploatacyjnych i monitorowanie potencjalnych zagrożeń – był bezproblemowy – komentuje Michał Chęcielewski, Home Printing Solution Category Manager, HP Inc Polska. HP Instant Ink dla firm i nowe drukarki z serii LaserJet Pro z HP+, to intuicyjny system druku wymagający minimalnego zarządzania, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą poświęcić czas i energię na rozwój swoich firm.

W odpowiedzi na potrzeby małych firm

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Morning Consult[II], dla ponad 80 procent małych firm drukowanie jest niezbędne do prowadzenia działalności. Jednocześnie 55 procent twierdzi, że nie ma czasu na zarządzanie tą technologią.

Jak tłumaczy jeden z ankietowanych przedsiębiorców: – Zarządzanie drukarkami to niezbyt efektywne wykorzystanie czasu i energii. Z kolei inny respondent podkreśla: – Wszystko staje się coraz bardziej zautomatyzowane. Być może podobny trend można zastosować również w przypadku drukarek. Dobrze by było, gdyby urządzenia mogły samodzielnie zamawiać tusz i toner.

Uczestnicy badania twierdzą, że potrzebują wielofunkcyjnej drukarki, która jest prosta w konfiguracji i łatwa w zarządzaniu, z automatycznymi przypomnieniami o poziomach tuszu czy tonera oraz możliwością bezproblemowego parowania z wieloma urządzeniami.

Najważniejsze cechy i zalety HP Instant Ink dla firm oraz nowych urządzeń LaserJet Pro z HP+

Zwiększona produktywność

  • Subskrypcja Instant Ink zadba o to, aby nigdy nie zabrakło tonera, gdy będzie najbardziej potrzebny[III].
  • Urządzenie HP LaserJet Pro z subskrypcją Instant Ink wykrywa, kiedy kończy się toner i automatycznie dostarcza kolejne egzemplarze bezpośrednio we wskazane miejsca, w odpowiednim czasie i w ramach skonsolidowanego systemu rozliczeń[IV].
  • Zbudowana z myślą o szybkości, seria HP LaserJet Pro 4000 zapewnia wysokiej jakości wydruki z prędkością 40 stron na minutę[V], natomiast seria HP LaserJet Pro 3000 – z prędkością 35 stron na minutę[VI].
  • Integracja z HP Smart App[VII] i chmurą umożliwia drukowanie z dowolnego miejsca, wysokonakładowe skanowanie i uproszczone przesyłanie dokumentów, co zapewnia większą produktywność, niezawodność oraz bezpieczeństwo druku biznesowego.
  • LaserJet Pro z HP+ posiada certyfikat ENERGY STAR[VIII] oraz wykorzystuje technologię HP Auto On/Off[IX].

Bezproblemowe zarządzanie

  • Oszczędność czasu dzięki HP+ Smart Admin Dashboard[X] zaprojektowanemu dla małych firm, umożliwiającemu zdalne konfigurowanie, monitorowanie użytkowania i kontrolowanie ustawień zabezpieczeń w wielu drukarkach HP znajdujących się w różnych lokalizacjach .
  • Konfiguracja oparta na chmurze, umożliwiająca zdalne i łatwe konfigurowanie oraz obsługę drukarek[XI].
  • Zdalne zabezpieczenia z automatycznym monitorowaniem dla wielu drukarek i lokalizacji.
  • Bezproblemowe łączenie się z drukarkami z dowolnego urządzenia i sieci.
  • Dedykowane wsparcie techniczne z dwuletnią rozszerzoną gwarancją.

Zaawansowane bezpieczeństwo

  • Monitorowanie zabezpieczeń w trybie 24/7 od momentu wyjęcia urządzenia z pudełka z HP Wolf Pro Security – wbudowanej i wstępnie skonfigurowanej usłudze, obejmującej błyskawiczne alerty Smart Security dotyczące potencjalnych zagrożeń bezpieczeństwa.
  • Zrównoważony wpływ
  • W Europie wkłady atramentowe i tonerowe HP można poddać recyklingowi w ramach programu HP Planet Partners[XII]. Co istotne, HP prowadzi recykling w ramach obiegu zamkniętego, dążąc do ograniczenia ilości nowowyprodukowanego plastiku.
  • W Polsce można z łatwością poddać recyklingowi wkłady atramentowe i tonerowe dzięki opcji przesyłki zwrotnej oraz opakowaniu dołączanemu do każdego zamówienia Instant Ink[XIII].
  • LaserJet Pro z HP+ wspiera inicjatywę Forest First co oznacza, że za każdą stronę wydrukowaną w okresie eksploatacji drukarki, HP wesprze działania na rzecz odbudowy, ochrony i odpowiedzialnego zarządzania lasami, współpracując z partnerami z organizacji pozarządowych, takich jak World Wildlife Fund.
  • HP pomaga przedsiębiorstwom rozwijać inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju także poprzez certyfikację Natural Capital Partners CarbonNeutral[XIV].

Dostępność

HP Instant Ink dla firm oraz urządzenia LaserJet Pro serii 3000 i 4000 z HP+ będą dostępne w Polsce od listopada 2022 r.

Źródło: HP Inc.

www.hp.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *