Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Mimaki na Formnext 2022: nowy przezroczysty materiał i kolorowy druk 3D end to end

Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego, cięcia i druku 3D, ujawnił dziś plany zaprezentowania swoich najnowszych rozwiązań na Formnext 2022 (15-18 listopada we Frankfurcie nad Menem), zaprojektowanych z myślą o stworzeniu nowych perspektyw dla twórców pełnokolorowych modeli 3D.

Mimaki (hala 12.1, stoisko F59) prezentuje swoją najnowszą innowację – atrament Pure Clear MH-110PCL. Przezroczysty materiał do druku 3D zapewnia lepszą przejrzystość i eliminuje żółte odcienie, umożliwiając artystom, projektantom produktów, architektom i specjalistom z dziedziny medycyny drukowanie 3D dokładnych modeli z przezroczystymi elementami.

Przezroczysty materiał MH-110PCL przeznaczony jest do stosowania ze sztandarową, pełnokolorową drukarką 3D Mimaki utwardzającą promieniami UV, tj. 3DUJ-553. Mieszając MH-110PCL z dowolnym z ponad 10 milionów kolorów Mimaki 3DUJ-553, twórcy modeli 3D mogą również tworzyć materiały o półprzezroczystych kolorach. Rozszerzone możliwości twórcze dla projektantów lub zwiększona realistyczność kolorów dla branży medycznej i architektonicznej to cele, do których dąży firma Mimaki, opracowując swoje rozwiązania 3D.

– Rozwijając nasze technologie nieustannie staramy się przesuwać granice tego, co jest możliwe, a nasze rozwiązania dla druku 3D nie są wyjątkiem – mówi Mark Sollman, główny kierownik produktu w Mimaki Europe. – Wykorzystaliśmy do tych produktów nasze doświadczenie w zakresie wysokiej jakości, realistycznej reprodukcji kolorów, aby nasi klienci mogli przełamać dotychczasowe bariery przy tworzeniu modeli 3D. Przykładem osoby, która właśnie to robi jest specjalista od 3D i znany japoński artysta, Taketo Kobayashi. Kolekcję jego dynamicznych, złożonych prac można zobaczyć po raz pierwszy na Formnext na naszym stoisku. Doskonale pokazują one piękno i kreatywność, które można osiągnąć, gdy innowacyjna technologia spotyka się z ekspresyjną sztuką.

Najnowszy system druku 3D tej firmy, tj Mimaki 3DUJ-2207, pokaże swoje możliwości na żywo na stoisku, zasilany przez oprogramowanie Mimaki 3D Print prep Pro w chmurze, zaprojektowany z myślą o usprawnieniu i optymalizacji produkcji modeli 3D dzięki zwiększonej automatyzacji. Upraszczająca proces druku 3D platforma oprogramowania pomaga użytkownikowi przygotować i sfinalizować pliki 3D przed drukiem. To najnowocześniejsze oprogramowanie, oparte na subskrypcji, automatycznie koryguje błędy w plikach i optymalizuje dane 3D wykorzystywane w modelowaniu drukarki 3D, zapewniając, że finalne obiekty drukowane w 3D wyglądają dokładnie tak samo jak te wizualizowane na ekranie.

Modele wydrukowane na Mimaki 3DUJ-2207 zostają następnie wykończone przy użyciu Mimaki 3DCS-322 – inteligentnego urządzenia do usuwania materiałów podporowych skonstruowanego we współpracy z AM Solutions.

To kompleksowe rozwiązanie nie tylko usprawnia i automatyzuje proces druku 3D, ale także czyni go bardziej przystępnym cenowo. Korzystny stosunek ceny do jakości umożliwia większej liczbie przedsiębiorców, modelarzy i projektantów wejście w kreatywny świat produkcji pełnokolorowych modeli drukowanych w 3D.

Nadanie nowego wymiaru cyfrowym dziełom sztuki

W swojej sztuce Taketo Kobayashi zestawia piękno, kulturę i lekcje przeszłości z pasją do napędzania zmian i pragnieniem, aby ludzkość uczyła się i rozwijała w przyszłości.

Przeżywszy w 2011 roku tsunami Tōhoku, które spowodowało katastrofę nuklearną w Fukushimie, Kobayashi wie aż za dobrze, jak kruche jest nasze życie, jak możemy brać proste przyjemności za pewnik i jak ważne jest, abyśmy budowali lepszą przyszłość. Wierzy on, że choć technologia często bywa postrzegana jako wróg w dążeniu do tego celu, to w rzeczywistości może być narzędziem zmieniającym nasze myślenie i pomagającym osiągać nowe, pozytywne rezultaty, które czynią świat lepszym. To właśnie tę teorię stara się zilustrować w swojej twórczości.

Czerpiąc inspirację ze starożytnej Jōmon cywilizacji, czasu w historii, kiedy wierzono, że ludzie żyją w pokoju i harmonii duchowej, Kobayashi chce użyć druku 3D, aby przekazać ich myślenie i jego przesłanie następnemu pokoleniu. Najnowsze prace Kobayashiego stworzone przy pomocy technologi Mimaki przywołują uczucia wykwintnego spokoju przeszłości, jednocześnie przekazując jego aktywistyczne przesłanie. Kolory i przezroczyste elementy jego prac są tak istotne dla tej twórczości, a możliwości, jakie daje technologia Mimaki, pozwalają mu osiągnąć maksymalny zamierzony efekt każdego modelu.

– Odwiedzający Formnext nie powinni przegapić ważnej i inspirującej sztuki Kobayashi i zobaczyć, jak solidna, najnowocześniejsza technologia może być wykorzystana do stworzenia czegoś bardzo delikatnego i pięknego. Modele te niosą ze sobą wyraziste przesłanie na przyszłość, ale także doskonale pokazują, jak nasze urządzenia zostały zaprojektowane, aby postawić kolor na pierwszym miejscu, uwalniając kreatywność i otwierając drzwi dla nowych myślicieli w różnych branżach, aby stworzyć coś innego, a być może nawet przełomowego, dzięki pełnokolorowemu drukowi 3D – mówi Sollman.

Źródło: Mimaki Europe

www.mimakieurope.com

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *