Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Program gwarancyjny 3M MCS obejmie plotery Canon Colorado 1650

Ceniony na rynku druku program gwarancyjny MCS, prowadzony przez firmę 3M, obejmie plotery Canon Colorado 1650 i wykorzystywane przez nich atramenty UVgel 460. Dając swój „znak jakości”, 3M zapewnia, że aplikacje drukowane atramentem 460 na ploterach Colorado spełniają najwyższe standardy. Gwarancja MCS obejmuje grafiki naścienne, podłogowe, naklejane na pojazdy i wiele innych.

Aby móc zakwalifikować się do programu MCS, zarówno ploter Colorado 1650, jak i atrament UVgel 460, musiały przejść serię rygorystycznych testów na licznych podłożach dostarczonych przez 3M. Ich wyniki potwierdzają, że urządzenie oraz tusz gwarantują użytkownikom pewność, że ich wydruki zachowają wszystkie właściwości przez cały przewidywany cykl ich życia.

Powszechnie uważany za najbardziej wszechstronny program gwarancyjny dla wydrukowanych prac graficznych, 3M MCS oferuje ubezpieczenie grafik w wielu aspektach, wliczając w to ochronę przeciwko blaknięciu, pękaniu, łuszczeniu się czy powstawaniu pęcherzy.

Najbardziej produktywny spośród 64-calowych ploterów, Canon Colorado 1650 wykorzystuje unikatową technologię UVgel, cechującą się znacznymi przewagami nad innymi rodzajami druku. W porównaniu z technologią eko-solwentową, wydruki UVgel charakteryzują się większą gamą kolorów i lepszą trwałością jasnych tonów. Z kolei przewaga nad drukiem lateksowym to krótki czas schnięcia wydruku i lepsze przystosowanie do ekspozycji we wnętrzach. Technologia niskotemperaturowego zadruku UVgel gwarantuje wysoką produktywność, a także dodatkowe, wyjątkowe opcje, takie jak możliwość matowego, błyszczącego lub mieszanego wykończenia wydruku.

Atramenty UV produkują bezwonne, wysoce trwałe wydruki, doskonale nadające się do użytku we wnętrzach pomieszczeń, ale także niezwykle wytrzymałe w przypadku ekspozycji zewnętrznej. Ich odbiorcy nie muszą martwić się odparowywaniem jakichkolwiek szkodliwych substancji, a niskie użycie atramentu (zaledwie 6.4 ml/m2) powoduje, że technologia zyskuje coraz większą popularność – na całym świecie zainstalowano już ponad 2500 urządzeń UVgel.

Woonsik Shim, Vice President, Graphics and Personal Auto Business w 3M Commercial Solutions Division, komentuje:

– Jako 3M gwarantujemy dostawcom usług druku szeroki wybór najlepszych rozwiązań na rynku. Rozszerzenie naszej gwarancji o współpracę z Canon świadczy o naszym przywiązaniu do wysokiej jakości i dbałości o sukces naszych klientów. Co bezpośrednio wiąże się z pewnością trwałości wykonanych wydruków.

Jennifer Kolloczek, European Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Printing w Canon Europe, mówi:

– Technologia UVgel w znacznym stopniu zmieniła sposób, w jaki produkuje się wielkoformatowe grafiki i inne nadruki. Dzięki umożliwieniu naszym klientom korzyści, jakie daje gwarancja 3M MCS, robimy kolejny krok milowy w naszej wieloletniej strategii poszerzania dostępności tej wyjątkowej technologii. Wspólna praca z kluczowymi graczami na rynku druku, takimi jak 3M, pozwala nam kontynuować naszą misję i pokazywać producentom druku, w jaki sposób UVgel może zmienić ich dotychczasową działalność.

Canon zauważa szybki wzrost popularności ploterów Colorado i technologii UVgel, dlatego w 2020 roku otwarto nową fabrykę atramentów w holenderskim mieście Venlo. Zakład pracuje intensywnie, zwiększając swoje możliwości produkcyjne, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku.

Gwarancja 3M MCS dla ploterów Colorado 1650 oraz atramentu UVgel 460 będzie dostępna od 1 stycznia 2023 roku.

Źródło: Canon Polska

www.canon.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *