Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Mimaki na Formnext 2022: nowy przezroczysty materiał i kolorowy druk 3D end to end

Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego, cięcia i druku 3D, ujawnił dziś plany zaprezentowania swoich najnowszych rozwiązań na Formnext 2022 (15-18 listopada we Frankfurcie nad Menem), zaprojektowanych z myślą o stworzeniu nowych perspektyw dla twórców pełnokolorowych modeli 3D.

Mimaki (hala 12.1, stoisko F59) prezentuje swoją najnowszą innowację – atrament Pure Clear MH-110PCL. Przezroczysty materiał do druku 3D zapewnia lepszą przejrzystość i eliminuje żółte odcienie, umożliwiając artystom, projektantom produktów, architektom i specjalistom z dziedziny medycyny drukowanie 3D dokładnych modeli z przezroczystymi elementami.

Przezroczysty materiał MH-110PCL przeznaczony jest do stosowania ze sztandarową, pełnokolorową drukarką 3D Mimaki utwardzającą promieniami UV, tj. 3DUJ-553. Mieszając MH-110PCL z dowolnym z ponad 10 milionów kolorów Mimaki 3DUJ-553, twórcy modeli 3D mogą również tworzyć materiały o półprzezroczystych kolorach. Rozszerzone możliwości twórcze dla projektantów lub zwiększona realistyczność kolorów dla branży medycznej i architektonicznej to cele, do których dąży firma Mimaki, opracowując swoje rozwiązania 3D.

– Rozwijając nasze technologie nieustannie staramy się przesuwać granice tego, co jest możliwe, a nasze rozwiązania dla druku 3D nie są wyjątkiem – mówi Mark Sollman, główny kierownik produktu w Mimaki Europe. – Wykorzystaliśmy do tych produktów nasze doświadczenie w zakresie wysokiej jakości, realistycznej reprodukcji kolorów, aby nasi klienci mogli przełamać dotychczasowe bariery przy tworzeniu modeli 3D. Przykładem osoby, która właśnie to robi jest specjalista od 3D i znany japoński artysta, Taketo Kobayashi. Kolekcję jego dynamicznych, złożonych prac można zobaczyć po raz pierwszy na Formnext na naszym stoisku. Doskonale pokazują one piękno i kreatywność, które można osiągnąć, gdy innowacyjna technologia spotyka się z ekspresyjną sztuką.

Najnowszy system druku 3D tej firmy, tj Mimaki 3DUJ-2207, pokaże swoje możliwości na żywo na stoisku, zasilany przez oprogramowanie Mimaki 3D Print prep Pro w chmurze, zaprojektowany z myślą o usprawnieniu i optymalizacji produkcji modeli 3D dzięki zwiększonej automatyzacji. Upraszczająca proces druku 3D platforma oprogramowania pomaga użytkownikowi przygotować i sfinalizować pliki 3D przed drukiem. To najnowocześniejsze oprogramowanie, oparte na subskrypcji, automatycznie koryguje błędy w plikach i optymalizuje dane 3D wykorzystywane w modelowaniu drukarki 3D, zapewniając, że finalne obiekty drukowane w 3D wyglądają dokładnie tak samo jak te wizualizowane na ekranie.

Modele wydrukowane na Mimaki 3DUJ-2207 zostają następnie wykończone przy użyciu Mimaki 3DCS-322 – inteligentnego urządzenia do usuwania materiałów podporowych skonstruowanego we współpracy z AM Solutions.

To kompleksowe rozwiązanie nie tylko usprawnia i automatyzuje proces druku 3D, ale także czyni go bardziej przystępnym cenowo. Korzystny stosunek ceny do jakości umożliwia większej liczbie przedsiębiorców, modelarzy i projektantów wejście w kreatywny świat produkcji pełnokolorowych modeli drukowanych w 3D.

Nadanie nowego wymiaru cyfrowym dziełom sztuki

W swojej sztuce Taketo Kobayashi zestawia piękno, kulturę i lekcje przeszłości z pasją do napędzania zmian i pragnieniem, aby ludzkość uczyła się i rozwijała w przyszłości.

Przeżywszy w 2011 roku tsunami Tōhoku, które spowodowało katastrofę nuklearną w Fukushimie, Kobayashi wie aż za dobrze, jak kruche jest nasze życie, jak możemy brać proste przyjemności za pewnik i jak ważne jest, abyśmy budowali lepszą przyszłość. Wierzy on, że choć technologia często bywa postrzegana jako wróg w dążeniu do tego celu, to w rzeczywistości może być narzędziem zmieniającym nasze myślenie i pomagającym osiągać nowe, pozytywne rezultaty, które czynią świat lepszym. To właśnie tę teorię stara się zilustrować w swojej twórczości.

Czerpiąc inspirację ze starożytnej Jōmon cywilizacji, czasu w historii, kiedy wierzono, że ludzie żyją w pokoju i harmonii duchowej, Kobayashi chce użyć druku 3D, aby przekazać ich myślenie i jego przesłanie następnemu pokoleniu. Najnowsze prace Kobayashiego stworzone przy pomocy technologi Mimaki przywołują uczucia wykwintnego spokoju przeszłości, jednocześnie przekazując jego aktywistyczne przesłanie. Kolory i przezroczyste elementy jego prac są tak istotne dla tej twórczości, a możliwości, jakie daje technologia Mimaki, pozwalają mu osiągnąć maksymalny zamierzony efekt każdego modelu.

– Odwiedzający Formnext nie powinni przegapić ważnej i inspirującej sztuki Kobayashi i zobaczyć, jak solidna, najnowocześniejsza technologia może być wykorzystana do stworzenia czegoś bardzo delikatnego i pięknego. Modele te niosą ze sobą wyraziste przesłanie na przyszłość, ale także doskonale pokazują, jak nasze urządzenia zostały zaprojektowane, aby postawić kolor na pierwszym miejscu, uwalniając kreatywność i otwierając drzwi dla nowych myślicieli w różnych branżach, aby stworzyć coś innego, a być może nawet przełomowego, dzięki pełnokolorowemu drukowi 3D – mówi Sollman.

Źródło: Mimaki Europe

www.mimakieurope.com

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *