Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Mimaki na Formnext 2022: nowy przezroczysty materiał i kolorowy druk 3D end to end

Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego, cięcia i druku 3D, ujawnił dziś plany zaprezentowania swoich najnowszych rozwiązań na Formnext 2022 (15-18 listopada we Frankfurcie nad Menem), zaprojektowanych z myślą o stworzeniu nowych perspektyw dla twórców pełnokolorowych modeli 3D.

Mimaki (hala 12.1, stoisko F59) prezentuje swoją najnowszą innowację – atrament Pure Clear MH-110PCL. Przezroczysty materiał do druku 3D zapewnia lepszą przejrzystość i eliminuje żółte odcienie, umożliwiając artystom, projektantom produktów, architektom i specjalistom z dziedziny medycyny drukowanie 3D dokładnych modeli z przezroczystymi elementami.

Przezroczysty materiał MH-110PCL przeznaczony jest do stosowania ze sztandarową, pełnokolorową drukarką 3D Mimaki utwardzającą promieniami UV, tj. 3DUJ-553. Mieszając MH-110PCL z dowolnym z ponad 10 milionów kolorów Mimaki 3DUJ-553, twórcy modeli 3D mogą również tworzyć materiały o półprzezroczystych kolorach. Rozszerzone możliwości twórcze dla projektantów lub zwiększona realistyczność kolorów dla branży medycznej i architektonicznej to cele, do których dąży firma Mimaki, opracowując swoje rozwiązania 3D.

– Rozwijając nasze technologie nieustannie staramy się przesuwać granice tego, co jest możliwe, a nasze rozwiązania dla druku 3D nie są wyjątkiem – mówi Mark Sollman, główny kierownik produktu w Mimaki Europe. – Wykorzystaliśmy do tych produktów nasze doświadczenie w zakresie wysokiej jakości, realistycznej reprodukcji kolorów, aby nasi klienci mogli przełamać dotychczasowe bariery przy tworzeniu modeli 3D. Przykładem osoby, która właśnie to robi jest specjalista od 3D i znany japoński artysta, Taketo Kobayashi. Kolekcję jego dynamicznych, złożonych prac można zobaczyć po raz pierwszy na Formnext na naszym stoisku. Doskonale pokazują one piękno i kreatywność, które można osiągnąć, gdy innowacyjna technologia spotyka się z ekspresyjną sztuką.

Najnowszy system druku 3D tej firmy, tj Mimaki 3DUJ-2207, pokaże swoje możliwości na żywo na stoisku, zasilany przez oprogramowanie Mimaki 3D Print prep Pro w chmurze, zaprojektowany z myślą o usprawnieniu i optymalizacji produkcji modeli 3D dzięki zwiększonej automatyzacji. Upraszczająca proces druku 3D platforma oprogramowania pomaga użytkownikowi przygotować i sfinalizować pliki 3D przed drukiem. To najnowocześniejsze oprogramowanie, oparte na subskrypcji, automatycznie koryguje błędy w plikach i optymalizuje dane 3D wykorzystywane w modelowaniu drukarki 3D, zapewniając, że finalne obiekty drukowane w 3D wyglądają dokładnie tak samo jak te wizualizowane na ekranie.

Modele wydrukowane na Mimaki 3DUJ-2207 zostają następnie wykończone przy użyciu Mimaki 3DCS-322 – inteligentnego urządzenia do usuwania materiałów podporowych skonstruowanego we współpracy z AM Solutions.

To kompleksowe rozwiązanie nie tylko usprawnia i automatyzuje proces druku 3D, ale także czyni go bardziej przystępnym cenowo. Korzystny stosunek ceny do jakości umożliwia większej liczbie przedsiębiorców, modelarzy i projektantów wejście w kreatywny świat produkcji pełnokolorowych modeli drukowanych w 3D.

Nadanie nowego wymiaru cyfrowym dziełom sztuki

W swojej sztuce Taketo Kobayashi zestawia piękno, kulturę i lekcje przeszłości z pasją do napędzania zmian i pragnieniem, aby ludzkość uczyła się i rozwijała w przyszłości.

Przeżywszy w 2011 roku tsunami Tōhoku, które spowodowało katastrofę nuklearną w Fukushimie, Kobayashi wie aż za dobrze, jak kruche jest nasze życie, jak możemy brać proste przyjemności za pewnik i jak ważne jest, abyśmy budowali lepszą przyszłość. Wierzy on, że choć technologia często bywa postrzegana jako wróg w dążeniu do tego celu, to w rzeczywistości może być narzędziem zmieniającym nasze myślenie i pomagającym osiągać nowe, pozytywne rezultaty, które czynią świat lepszym. To właśnie tę teorię stara się zilustrować w swojej twórczości.

Czerpiąc inspirację ze starożytnej Jōmon cywilizacji, czasu w historii, kiedy wierzono, że ludzie żyją w pokoju i harmonii duchowej, Kobayashi chce użyć druku 3D, aby przekazać ich myślenie i jego przesłanie następnemu pokoleniu. Najnowsze prace Kobayashiego stworzone przy pomocy technologi Mimaki przywołują uczucia wykwintnego spokoju przeszłości, jednocześnie przekazując jego aktywistyczne przesłanie. Kolory i przezroczyste elementy jego prac są tak istotne dla tej twórczości, a możliwości, jakie daje technologia Mimaki, pozwalają mu osiągnąć maksymalny zamierzony efekt każdego modelu.

– Odwiedzający Formnext nie powinni przegapić ważnej i inspirującej sztuki Kobayashi i zobaczyć, jak solidna, najnowocześniejsza technologia może być wykorzystana do stworzenia czegoś bardzo delikatnego i pięknego. Modele te niosą ze sobą wyraziste przesłanie na przyszłość, ale także doskonale pokazują, jak nasze urządzenia zostały zaprojektowane, aby postawić kolor na pierwszym miejscu, uwalniając kreatywność i otwierając drzwi dla nowych myślicieli w różnych branżach, aby stworzyć coś innego, a być może nawet przełomowego, dzięki pełnokolorowemu drukowi 3D – mówi Sollman.

Źródło: Mimaki Europe

www.mimakieurope.com

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *