Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Mimaki na Formnext 2022: nowy przezroczysty materiał i kolorowy druk 3D end to end

Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego, cięcia i druku 3D, ujawnił dziś plany zaprezentowania swoich najnowszych rozwiązań na Formnext 2022 (15-18 listopada we Frankfurcie nad Menem), zaprojektowanych z myślą o stworzeniu nowych perspektyw dla twórców pełnokolorowych modeli 3D.

Mimaki (hala 12.1, stoisko F59) prezentuje swoją najnowszą innowację – atrament Pure Clear MH-110PCL. Przezroczysty materiał do druku 3D zapewnia lepszą przejrzystość i eliminuje żółte odcienie, umożliwiając artystom, projektantom produktów, architektom i specjalistom z dziedziny medycyny drukowanie 3D dokładnych modeli z przezroczystymi elementami.

Przezroczysty materiał MH-110PCL przeznaczony jest do stosowania ze sztandarową, pełnokolorową drukarką 3D Mimaki utwardzającą promieniami UV, tj. 3DUJ-553. Mieszając MH-110PCL z dowolnym z ponad 10 milionów kolorów Mimaki 3DUJ-553, twórcy modeli 3D mogą również tworzyć materiały o półprzezroczystych kolorach. Rozszerzone możliwości twórcze dla projektantów lub zwiększona realistyczność kolorów dla branży medycznej i architektonicznej to cele, do których dąży firma Mimaki, opracowując swoje rozwiązania 3D.

– Rozwijając nasze technologie nieustannie staramy się przesuwać granice tego, co jest możliwe, a nasze rozwiązania dla druku 3D nie są wyjątkiem – mówi Mark Sollman, główny kierownik produktu w Mimaki Europe. – Wykorzystaliśmy do tych produktów nasze doświadczenie w zakresie wysokiej jakości, realistycznej reprodukcji kolorów, aby nasi klienci mogli przełamać dotychczasowe bariery przy tworzeniu modeli 3D. Przykładem osoby, która właśnie to robi jest specjalista od 3D i znany japoński artysta, Taketo Kobayashi. Kolekcję jego dynamicznych, złożonych prac można zobaczyć po raz pierwszy na Formnext na naszym stoisku. Doskonale pokazują one piękno i kreatywność, które można osiągnąć, gdy innowacyjna technologia spotyka się z ekspresyjną sztuką.

Najnowszy system druku 3D tej firmy, tj Mimaki 3DUJ-2207, pokaże swoje możliwości na żywo na stoisku, zasilany przez oprogramowanie Mimaki 3D Print prep Pro w chmurze, zaprojektowany z myślą o usprawnieniu i optymalizacji produkcji modeli 3D dzięki zwiększonej automatyzacji. Upraszczająca proces druku 3D platforma oprogramowania pomaga użytkownikowi przygotować i sfinalizować pliki 3D przed drukiem. To najnowocześniejsze oprogramowanie, oparte na subskrypcji, automatycznie koryguje błędy w plikach i optymalizuje dane 3D wykorzystywane w modelowaniu drukarki 3D, zapewniając, że finalne obiekty drukowane w 3D wyglądają dokładnie tak samo jak te wizualizowane na ekranie.

Modele wydrukowane na Mimaki 3DUJ-2207 zostają następnie wykończone przy użyciu Mimaki 3DCS-322 – inteligentnego urządzenia do usuwania materiałów podporowych skonstruowanego we współpracy z AM Solutions.

To kompleksowe rozwiązanie nie tylko usprawnia i automatyzuje proces druku 3D, ale także czyni go bardziej przystępnym cenowo. Korzystny stosunek ceny do jakości umożliwia większej liczbie przedsiębiorców, modelarzy i projektantów wejście w kreatywny świat produkcji pełnokolorowych modeli drukowanych w 3D.

Nadanie nowego wymiaru cyfrowym dziełom sztuki

W swojej sztuce Taketo Kobayashi zestawia piękno, kulturę i lekcje przeszłości z pasją do napędzania zmian i pragnieniem, aby ludzkość uczyła się i rozwijała w przyszłości.

Przeżywszy w 2011 roku tsunami Tōhoku, które spowodowało katastrofę nuklearną w Fukushimie, Kobayashi wie aż za dobrze, jak kruche jest nasze życie, jak możemy brać proste przyjemności za pewnik i jak ważne jest, abyśmy budowali lepszą przyszłość. Wierzy on, że choć technologia często bywa postrzegana jako wróg w dążeniu do tego celu, to w rzeczywistości może być narzędziem zmieniającym nasze myślenie i pomagającym osiągać nowe, pozytywne rezultaty, które czynią świat lepszym. To właśnie tę teorię stara się zilustrować w swojej twórczości.

Czerpiąc inspirację ze starożytnej Jōmon cywilizacji, czasu w historii, kiedy wierzono, że ludzie żyją w pokoju i harmonii duchowej, Kobayashi chce użyć druku 3D, aby przekazać ich myślenie i jego przesłanie następnemu pokoleniu. Najnowsze prace Kobayashiego stworzone przy pomocy technologi Mimaki przywołują uczucia wykwintnego spokoju przeszłości, jednocześnie przekazując jego aktywistyczne przesłanie. Kolory i przezroczyste elementy jego prac są tak istotne dla tej twórczości, a możliwości, jakie daje technologia Mimaki, pozwalają mu osiągnąć maksymalny zamierzony efekt każdego modelu.

– Odwiedzający Formnext nie powinni przegapić ważnej i inspirującej sztuki Kobayashi i zobaczyć, jak solidna, najnowocześniejsza technologia może być wykorzystana do stworzenia czegoś bardzo delikatnego i pięknego. Modele te niosą ze sobą wyraziste przesłanie na przyszłość, ale także doskonale pokazują, jak nasze urządzenia zostały zaprojektowane, aby postawić kolor na pierwszym miejscu, uwalniając kreatywność i otwierając drzwi dla nowych myślicieli w różnych branżach, aby stworzyć coś innego, a być może nawet przełomowego, dzięki pełnokolorowemu drukowi 3D – mówi Sollman.

Źródło: Mimaki Europe

www.mimakieurope.com

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *