Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Epson rezygnuje z produkcji drukarek laserowych

Skupiając się na ekologicznej technologii druku niewymagającej użycia ciepła, firma Epson całkowicie kończy sprzedaż drukarek laserowych i rozszerza linię urządzeń atramentowych o nowe urządzenia.

Potwierdzając zaangażowanie w rozwój druku atramentowego, firma Epson wprowadza na rynek nową serię urządzeń WorkForce Enterprise AM, opartych na niewymagającej użycia ciepła technologii drukowania Micro Piezo. Pracują one z szybkością 40–60 stron na minutę, wypełniając lukę w ofercie biznesowych drukarek A3.

Te produkty wprowadzają technologię stałych głowic wierszowych na rynek urządzeń średniej szybkości. W efekcie partnerzy firmy Epson będą mogli uprościć proces sprzedaży, a użytkownicy końcowi otrzymają możliwość wybrania produktu spełniającego ich potrzeby, realizując równocześnie cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Technologia druku atramentowego pozwala zmniejszyć zużycie energii w porównaniu z drukiem laserowym, a niewielkie rozmiary i lekka konstrukcja tych urządzeń pomagają ograniczać zużycie zasobów podczas produkcji oraz wysyłki. Mniejszy rozmiar sprawia też, że można je z łatwością ustawiać w biurach, gdzie będą pracować i w ten sposób oszczędzić miejsce. Wkłady atramentowe o dużej pojemności dodatkowo ograniczają zużycie materiałów podczas produkcji, obniżają koszty wysyłki, magazynowania i zarządzania zużytymi materiałami eksploatacyjnymi.

Wprowadzenie tych urządzeń odzwierciedla znaczącą zmianę w strategii Epsona w zakresie drukowania, potwierdzając zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Ich premiera zbiega się z decyzją firmy o pełnym przejściu na produkcję drukarek atramentowych i całkowitym zakończeniu sprzedaży oraz dystrybucji drukarek laserowych do 2026 roku. Tę decyzję ogłoszono rok po zadeklarowaniu przez firmę Epson przeznaczenia kwoty 100 miliardów jenów na rzecz inwestycji w zrównoważone innowacje. Jest ona podyktowana ograniczonymi możliwościami technologii laserowej w zakresie zrównoważonego rozwoju, co wynika z wykorzystania ciepła podczas drukowania. Z kolei to wszystko przekłada się na zużycie większej ilości energii.

Dodatkowo znacząco obniżono wymagania związane z serwisowaniem i konserwacją drukarek atramentowych Epson. W porównaniu do drukarek laserowych mają mniej ruchomych części eksploatacyjnych, które podlegają wymianie. Dzięki temu przerwy w pracy są krótsze, a wydajność i poziom zadowolenia użytkowników końcowych są wyższe.

– Nowa seria WorkForce Enterprise AM uzupełnia linię biznesowych drukarek atramentowych – wśród nich znajdują się zarówno urządzenia dla małych grup roboczych, jak i szybkie urządzenia dla całych departamentów. Oznacza to, że niezależnie od funkcji biznesowej czy częstotliwości drukowania, Epson oferuje odpowiedni produkt – powiedział Robert Reszkowski z Epson Europe. – Dzięki wsparciu w postaci zarządzanych usług druku, zarządzania zdalnego i rozwiązań z zakresu przepływów pracy te produkty zapewniają zrównoważony system drukowania o niskich wymaganiach konserwacyjnych oraz wysokiej jakości, a także niezawodności.

Więcej informacji o nowej serii

  • Najbardziej kompaktowe urządzenia w swojej klasie o znacznie obniżonej wadze;
  • Zwiększający niezawodność podajnik papieru w kształcie litery C, zmniejszający ryzyko jego zacięcia;
  • Sterujący ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala — inteligentniejsze i bardziej intuicyjne menu z ustawieniami druku ekologicznego;
  • Łatwa obsługa dzięki funkcji automatycznego wykrywania rozmiaru papieru i płynnie zamykającym się kasetom na papier;
  • Łatwe do zamontowania, kompaktowe wkłady atramentowe o dużej pojemności
  • Pojemne podajniki papieru mieszczące do 5150 arkuszy;
  • Krótsze przestoje, dzięki projektowaniu z myślą o łatwym dostępie do wnętrza urządzenia oraz szybkiej i skutecznej standardowej konserwacji;
  • Skanowanie z prędkością 60 stron/120 obrazów na minutę i opcjonalna wbudowana funkcja OCR;
  • Wbudowany moduł wykańczający do sortowania i zszywania wydruków – niewielkie rozmiary i oszczędność miejsca. Opcjonalny dziurkacz;
  • Zewnętrzny moduł broszurowy, który umożliwia zszywanie, dziurkowanie, drukowanie kopert, zszywanie grzbietu oraz składanie na środku i na trzy.

Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

www.epson.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *