Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Epson rezygnuje z produkcji drukarek laserowych

Skupiając się na ekologicznej technologii druku niewymagającej użycia ciepła, firma Epson całkowicie kończy sprzedaż drukarek laserowych i rozszerza linię urządzeń atramentowych o nowe urządzenia.

Potwierdzając zaangażowanie w rozwój druku atramentowego, firma Epson wprowadza na rynek nową serię urządzeń WorkForce Enterprise AM, opartych na niewymagającej użycia ciepła technologii drukowania Micro Piezo. Pracują one z szybkością 40–60 stron na minutę, wypełniając lukę w ofercie biznesowych drukarek A3.

Te produkty wprowadzają technologię stałych głowic wierszowych na rynek urządzeń średniej szybkości. W efekcie partnerzy firmy Epson będą mogli uprościć proces sprzedaży, a użytkownicy końcowi otrzymają możliwość wybrania produktu spełniającego ich potrzeby, realizując równocześnie cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Technologia druku atramentowego pozwala zmniejszyć zużycie energii w porównaniu z drukiem laserowym, a niewielkie rozmiary i lekka konstrukcja tych urządzeń pomagają ograniczać zużycie zasobów podczas produkcji oraz wysyłki. Mniejszy rozmiar sprawia też, że można je z łatwością ustawiać w biurach, gdzie będą pracować i w ten sposób oszczędzić miejsce. Wkłady atramentowe o dużej pojemności dodatkowo ograniczają zużycie materiałów podczas produkcji, obniżają koszty wysyłki, magazynowania i zarządzania zużytymi materiałami eksploatacyjnymi.

Wprowadzenie tych urządzeń odzwierciedla znaczącą zmianę w strategii Epsona w zakresie drukowania, potwierdzając zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Ich premiera zbiega się z decyzją firmy o pełnym przejściu na produkcję drukarek atramentowych i całkowitym zakończeniu sprzedaży oraz dystrybucji drukarek laserowych do 2026 roku. Tę decyzję ogłoszono rok po zadeklarowaniu przez firmę Epson przeznaczenia kwoty 100 miliardów jenów na rzecz inwestycji w zrównoważone innowacje. Jest ona podyktowana ograniczonymi możliwościami technologii laserowej w zakresie zrównoważonego rozwoju, co wynika z wykorzystania ciepła podczas drukowania. Z kolei to wszystko przekłada się na zużycie większej ilości energii.

Dodatkowo znacząco obniżono wymagania związane z serwisowaniem i konserwacją drukarek atramentowych Epson. W porównaniu do drukarek laserowych mają mniej ruchomych części eksploatacyjnych, które podlegają wymianie. Dzięki temu przerwy w pracy są krótsze, a wydajność i poziom zadowolenia użytkowników końcowych są wyższe.

– Nowa seria WorkForce Enterprise AM uzupełnia linię biznesowych drukarek atramentowych – wśród nich znajdują się zarówno urządzenia dla małych grup roboczych, jak i szybkie urządzenia dla całych departamentów. Oznacza to, że niezależnie od funkcji biznesowej czy częstotliwości drukowania, Epson oferuje odpowiedni produkt – powiedział Robert Reszkowski z Epson Europe. – Dzięki wsparciu w postaci zarządzanych usług druku, zarządzania zdalnego i rozwiązań z zakresu przepływów pracy te produkty zapewniają zrównoważony system drukowania o niskich wymaganiach konserwacyjnych oraz wysokiej jakości, a także niezawodności.

Więcej informacji o nowej serii

  • Najbardziej kompaktowe urządzenia w swojej klasie o znacznie obniżonej wadze;
  • Zwiększający niezawodność podajnik papieru w kształcie litery C, zmniejszający ryzyko jego zacięcia;
  • Sterujący ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala — inteligentniejsze i bardziej intuicyjne menu z ustawieniami druku ekologicznego;
  • Łatwa obsługa dzięki funkcji automatycznego wykrywania rozmiaru papieru i płynnie zamykającym się kasetom na papier;
  • Łatwe do zamontowania, kompaktowe wkłady atramentowe o dużej pojemności
  • Pojemne podajniki papieru mieszczące do 5150 arkuszy;
  • Krótsze przestoje, dzięki projektowaniu z myślą o łatwym dostępie do wnętrza urządzenia oraz szybkiej i skutecznej standardowej konserwacji;
  • Skanowanie z prędkością 60 stron/120 obrazów na minutę i opcjonalna wbudowana funkcja OCR;
  • Wbudowany moduł wykańczający do sortowania i zszywania wydruków – niewielkie rozmiary i oszczędność miejsca. Opcjonalny dziurkacz;
  • Zewnętrzny moduł broszurowy, który umożliwia zszywanie, dziurkowanie, drukowanie kopert, zszywanie grzbietu oraz składanie na środku i na trzy.

Źródło: Epson Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce

www.epson.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *