Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Polski startup debiutuje za granicą – Senuto działa już w 6 europejskich krajach

We wrześniu ubiegłego roku Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress. Założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał wtedy, że jednym z celów przyjętych na ten rok będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Na spełnienie tych założeń nie trzeba było długo czekać. Od marca 2023 polski startup udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Przewagę nad pozostałymi narzędziami Senuto osiągnął dzięki wielomilionowej bazie danych. Ten sukces chce powtórzyć również za granicą. Już teraz w wymienionych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach zapowiada uruchomienie platformy na kolejnych rynkach. Jakich?

Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Jednocześnie wiemy, że to naturalny krok w rozwoju naszej firmy. Po objęciu roli lidera na polskim rynku chcemy mocniej zaznaczyć naszą obecność na świecie. Na początek wybraliśmy 5 krajów, gdzie uruchomiliśmy aplikację Senuto w pełnej wersji (z 6 modułami: Analizą Widoczności, Bazą Słów Kluczowych, Analizą SERP, Monitoringiem, Content Plannerem i Writerem). Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych. Tym większa jest satysfakcja, kiedy widzimy, że nasze narzędzie realnie pomaga wielu firmom poprawić skuteczność SEO i dostarczyć wysokiej jakości treści na swoje strony powiedział Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. W Polsce Senuto przyzwyczaiło do lekkiej komunikacji przy użyciu naturalnego języka. Ten sam efekt jest utrzymany zagranicą.

Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie – w zależności od narodowości użytkownika. Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy aż do osiągnięcia zadowalającego efektu powiedział Adam Skrzypek, Product Manager w Senuto.

Wielomilionowa baza danych

Od początku funkcjonowania Senuto wyróżnia się na rynku dużymi bazami danych, dzięki którym wszystkie działania wykonywane z pomocą narzędzia są tak skuteczne. Podobnie jest zagranicą. Aplikacja Senuto ma zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu. Dane regularnie są aktualizowane, a baza stale rośnie w siłę.

Senuto jako potężne narzędzie z dużą bazą danych daje firmom wskazówki prowadzące do poprawy widoczności i zwiększenia liczby odbiorców. To z kolei może znaleźć swoje odzwierciedlenie np. we wzroście przychodów. Co ważne nie trzeba ograniczać się tu tylko do Polski. Dzięki danym z innych krajów firmy mają większe szanse na budowanie rozpoznawalności i odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej – dodaje Damian Sałkowski.

Senuto na 5 nowych rynkach. Co to zmienia?

  1. Dostęp do większej ilości danych

Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych. One z kolei prowadzą do interesujących spostrzeżeń oraz wniosków, dzięki czemu można poprawić strategie SEO, zwiększać ruch na stronach i tworzyć treści, których potrzebują użytkownicy.

  1. Standaryzacja praktyk SEO

SEO i związane z nim zasady gry potrafią zmieniać się niemal z prędkością światła. To może wprowadzać spory chaos w działania poszczególnych firm czy zespołów. Korzystanie z Senuto ma pomóc w standaryzacji dobrych praktyk SEO – na różnych rynkach i dla różnych branż. Poza tym takie modułu jak Content Planner czy Writer po prostu znacznie skracają czas pracy, co jest dużą wartością biznesową tego narzędzia.

W planach kolejne zagraniczne kraje

To jednak nie koniec planów firmy na rozwój na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z założeniami platforma w pełnej wersji będzie wkrótce dostępna także m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii czy we Włoszech. Użytkownicy z tych krajów oraz polskie firmy działające na wymienionych rynkach będą mogły skutecznie korzystać ze wszystkich funkcji aplikacji Senuto i w ten sposób usprawniać swoje strategie SEO oraz optymalizować działania w Internecie. Polski startup w tych obszarach wspiera WhitePress, wiodąca platforma content marketingowa w Europie, która obecnie funkcjonuje już na 27 rynkach.

Od września ubiegłego roku intensywnie pracujemy z Damianem i jego teamem nad sprawną synergią produktów i mocną integracją usług obu marek. Jednym z pierwszych efektów naszych wspólnych działań jest narzędzie AI Media Planner, które w praktyce ma wspierać marketingowców i specjalistów SEO w obszarze dystrybucji treści. Senuto wspieramy nie tylko w pracy nad produktami, ale także w osiąganiu przyjętych celów związanych z ekspansją zagraniczną. Wiemy, że na polskim rynku platforma ta jest liderem wśród rozwiązań analitycznych, chcemy więc, żeby ten potencjał dostrzegły zagraniczne firmy. Mamy w tym doświadczenie ze względu na profil działalności WhitePress i naszą obecność na wielu rynkach, dlatego aktywnie wspieramy w tych działaniach Senuto – dodaje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Cały zespół czuje, że wykonaliśmy ogromny krok, ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ulepszać nasze narzędzie, dostarczać jak najciekawsze i najskuteczniejsze rozwiązania oraz nowe usługi, których nasi klienci potrzebują. Dlatego stale się rozwijamy, a dzięki ciężkiej pracy naszych specjalistów już teraz przewyższamy w niektórych segmentach globalnych graczy. Albo niedługo ich dogonimy – mówi Sałkowski.

 

 

O Senuto

Senuto to polskie narzędzie all-in-one do SEO i content marketingu, które od 2014 roku dostarcza wartościowych danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.

Dzięki 6 modułom i kilkunastu narzędziom dostępnym w Senuto sprawdzisz, jaka jest sytuacja Twojej strony w Google, prześwietlisz konkurentów i znajdziesz szczegółowe dane dotyczące milionów słów kluczowych. Nasza baza zawiera dane dotyczące milionów fraz i milionów domen, a dzięki przemyślanemu procesowi tworzenia treści ściągasz na stronę więcej wartościowego ruchu, odpowiadasz na potrzeby użytkowników i wyprzedzasz konkurencję w wyścigu po jak najwyższe pozycje.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *