Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Nowe możliwości łączenia materiałów. Gdzie sprawdzą się taśmy VHB?

Taśmy VHB stanowią praktyczną odpowiedź na rosnące potrzeby rynku przemysłowego. Z całego portfolio taśm VHB na uwagę zasługują te, które są przeznaczone do materiałów o niskiej energii powierzchniowej – takich jak tworzywa sztuczne stosowane powszechnie w branży elektrycznej, energetycznej, AGD czy też automotive, umożliwiające ich mocne i szczelne łączenie. Gwarantują tym samym stworzenie połączenia trwałego, estetycznego i odpornego na czynniki zewnętrzne.

Szacuje się, że produkcja tworzyw sztucznych i wytwarzanych z nich wyrobów w samej UE przekracza poziom 50 mln ton rocznie z niewielką tendencją spadkową, światowa tendencja przekracza natomiast 360 mln ton rocznie i ciągle rośnie. Producenci taśm dwustronnych dostosowują swoje oferty do nieustannie rosnących potrzeb rynku i mocno rozwijają portfolio produktów. Jednym z nich jest grupa taśm VHB dedykowana do trwałego łączenia tworzyw o właściwościach niskoenergetycznych.

Taśmy VHB odpowiedzią na potrzeby rynku

Choć w Europie produkcja wyrobów i komponentów z tworzyw sztucznych wykazuje niewielką tendencję spadkową związaną z ograniczeniami stosowanymi przez UE, materiały te w dalszym ciągu są powszechnie wykorzystywane w przemyśle i produktach codziennego użytku. Według danych Plastics Europe zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne różnego typu w UE dla branż: elektrycznej, elektronicznej, AGD oraz automotive wynosi około 20% całego zapotrzebowania.

Prawie 20% udział w rynku tworzyw sztucznych branż: motoryzacyjnej, elektrycznej i elektronicznej oraz artykułów gospodarstwa domowego to efekt ciągłej optymalizacji kosztów i wagi produktów. Dla przykładu, w przemyśle motoryzacyjnym elementy samochodu wykonane z różnych rodzajów tworzyw sztucznych stanowią około 20% całkowitej masy pojazdu i szacuje się, że obejmują prawie 2000 części. W ogólnym trendzie elektromobilności elementów wykonanych z „plastiku” i lekkich metali w samochodzie będzie jeszcze więcej – tłumaczy Aleksander Wolny, Kierownik Działu Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.

Tworzywa sztuczne stosowane w wymienionych branżach w przeważającej mierze należą do materiałów charakteryzujących się niską energią powierzchniową – oznacza to, że trudno je skleić lub połączyć z innymi materiałami. Przykładem takich tworzyw mogą być: polietyleny niskiej i wysokiej gęstości (LDPE/HDPE), polipropyleny (PP), poliamidy (PA6), polimery akrylonitrylo-butadiento-styrenowe (ABS), poliwęglany (PC) czy poliuretany (PUR). W takich przypadkach łatwym, a zarazem skutecznym sposobem na połączenie powierzchni jest wykorzystanie taśm VHB.

Na pewno na uwagę zasługuje oferta 3M. Obejmuje ona zarówno taśmy VHB z serii LSE, jak i cienkie taśmy dwustronnie klejące z klejem 300LSE. Producent oferuje taśmy o różnych grubościach oraz właściwościach. Grupa taśm VHB zaprojektowanych z myślą o łączeniu materiałów o niskiej energii powierzchniowej zapewnia długotrwałe i wytrzymałe połączenie, jest też odporna na zmienne cykle termiczne, promieniowanie UV, wilgoć oraz rozpuszczalniki – wymienia ekspert z Etisoft.

Dlaczego warto stosować dwustronnie klejące taśmy VHB?

Grupa dwustronnych klejących taśm VHB przeznaczonych do łączenia materiałów o niskiej energii powierzchniowej to szybkie, łatwe i skuteczne rozwiązanie umożliwiające łączenie tego typu materiałów. Jedną z największych zalet jest trwałość takiego połączenia. Kleje akrylowe stosowane w taśmach VHB charakteryzują się dużą odpornością na czynniki atmosferyczne, wodę, wilgoć, promienie UV i wysoką temperaturę (w przypadku rodziny taśm VHB LSE odporność termiczna wynosi krótkoterminowo 150°C, a długoterminowo 90°C).  Stworzone połączenie zachowuje więc swoją trwałość i żywotność,  a także wysoką odporność na warunki zewnętrzne.

Czas operacji łączenia jest krótki, a samo połączenie jest estetyczne i praktycznie niewidoczne. Istotną rolę odgrywa również fakt, że łączenie elementów przy wykorzystaniu taśmy VHB nie zwiększa znacząco wagi połączonych elementów, co ma duże znaczenie w przypadku optymalizacji ciężaru podczas produkcji pojazdów czy sprzętu gospodarstwa domowego.

Wykorzystanie taśm VHB eliminuje także konieczność inwestycji w drogi sprzęt, wykonywania obróbki po zgrzewaniu czy też przygotowywania otworów pod montaż. Aplikacja jest bezpieczna, a dodatkowo istnieje możliwość wykonania wykrojów dostosowanych do połączonych elementów.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *