Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Nowe możliwości łączenia materiałów. Gdzie sprawdzą się taśmy VHB?

Taśmy VHB stanowią praktyczną odpowiedź na rosnące potrzeby rynku przemysłowego. Z całego portfolio taśm VHB na uwagę zasługują te, które są przeznaczone do materiałów o niskiej energii powierzchniowej – takich jak tworzywa sztuczne stosowane powszechnie w branży elektrycznej, energetycznej, AGD czy też automotive, umożliwiające ich mocne i szczelne łączenie. Gwarantują tym samym stworzenie połączenia trwałego, estetycznego i odpornego na czynniki zewnętrzne.

Szacuje się, że produkcja tworzyw sztucznych i wytwarzanych z nich wyrobów w samej UE przekracza poziom 50 mln ton rocznie z niewielką tendencją spadkową, światowa tendencja przekracza natomiast 360 mln ton rocznie i ciągle rośnie. Producenci taśm dwustronnych dostosowują swoje oferty do nieustannie rosnących potrzeb rynku i mocno rozwijają portfolio produktów. Jednym z nich jest grupa taśm VHB dedykowana do trwałego łączenia tworzyw o właściwościach niskoenergetycznych.

Taśmy VHB odpowiedzią na potrzeby rynku

Choć w Europie produkcja wyrobów i komponentów z tworzyw sztucznych wykazuje niewielką tendencję spadkową związaną z ograniczeniami stosowanymi przez UE, materiały te w dalszym ciągu są powszechnie wykorzystywane w przemyśle i produktach codziennego użytku. Według danych Plastics Europe zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne różnego typu w UE dla branż: elektrycznej, elektronicznej, AGD oraz automotive wynosi około 20% całego zapotrzebowania.

Prawie 20% udział w rynku tworzyw sztucznych branż: motoryzacyjnej, elektrycznej i elektronicznej oraz artykułów gospodarstwa domowego to efekt ciągłej optymalizacji kosztów i wagi produktów. Dla przykładu, w przemyśle motoryzacyjnym elementy samochodu wykonane z różnych rodzajów tworzyw sztucznych stanowią około 20% całkowitej masy pojazdu i szacuje się, że obejmują prawie 2000 części. W ogólnym trendzie elektromobilności elementów wykonanych z „plastiku” i lekkich metali w samochodzie będzie jeszcze więcej – tłumaczy Aleksander Wolny, Kierownik Działu Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.

Tworzywa sztuczne stosowane w wymienionych branżach w przeważającej mierze należą do materiałów charakteryzujących się niską energią powierzchniową – oznacza to, że trudno je skleić lub połączyć z innymi materiałami. Przykładem takich tworzyw mogą być: polietyleny niskiej i wysokiej gęstości (LDPE/HDPE), polipropyleny (PP), poliamidy (PA6), polimery akrylonitrylo-butadiento-styrenowe (ABS), poliwęglany (PC) czy poliuretany (PUR). W takich przypadkach łatwym, a zarazem skutecznym sposobem na połączenie powierzchni jest wykorzystanie taśm VHB.

Na pewno na uwagę zasługuje oferta 3M. Obejmuje ona zarówno taśmy VHB z serii LSE, jak i cienkie taśmy dwustronnie klejące z klejem 300LSE. Producent oferuje taśmy o różnych grubościach oraz właściwościach. Grupa taśm VHB zaprojektowanych z myślą o łączeniu materiałów o niskiej energii powierzchniowej zapewnia długotrwałe i wytrzymałe połączenie, jest też odporna na zmienne cykle termiczne, promieniowanie UV, wilgoć oraz rozpuszczalniki – wymienia ekspert z Etisoft.

Dlaczego warto stosować dwustronnie klejące taśmy VHB?

Grupa dwustronnych klejących taśm VHB przeznaczonych do łączenia materiałów o niskiej energii powierzchniowej to szybkie, łatwe i skuteczne rozwiązanie umożliwiające łączenie tego typu materiałów. Jedną z największych zalet jest trwałość takiego połączenia. Kleje akrylowe stosowane w taśmach VHB charakteryzują się dużą odpornością na czynniki atmosferyczne, wodę, wilgoć, promienie UV i wysoką temperaturę (w przypadku rodziny taśm VHB LSE odporność termiczna wynosi krótkoterminowo 150°C, a długoterminowo 90°C).  Stworzone połączenie zachowuje więc swoją trwałość i żywotność,  a także wysoką odporność na warunki zewnętrzne.

Czas operacji łączenia jest krótki, a samo połączenie jest estetyczne i praktycznie niewidoczne. Istotną rolę odgrywa również fakt, że łączenie elementów przy wykorzystaniu taśmy VHB nie zwiększa znacząco wagi połączonych elementów, co ma duże znaczenie w przypadku optymalizacji ciężaru podczas produkcji pojazdów czy sprzętu gospodarstwa domowego.

Wykorzystanie taśm VHB eliminuje także konieczność inwestycji w drogi sprzęt, wykonywania obróbki po zgrzewaniu czy też przygotowywania otworów pod montaż. Aplikacja jest bezpieczna, a dodatkowo istnieje możliwość wykonania wykrojów dostosowanych do połączonych elementów.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *