Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Hybrydowa maszyna Mark Andy Digital Pro 3 w drukarni Emmedue

Zakup rolowej maszyny hybrydowej, pracującej w technice tonerowej  – Mark Andy Digital Pro 3 – otworzył przed włoską firmą Emmedue Srl nowy rozdział w jej historii. Od lat specjalizuje się ona w produkcji etykiet, w tym samoprzylepnych obsługując głównie klientów z lokalnego, włoskiego rynku. Inwestycja w nową maszynę, bazującą na technologii cyfrowej, umożliwi jej ekspansję na rynki zagraniczne, głównie do sąsiedniej Szwajcarii. Jak twierdzi Maurizio Maffioli – właściciel firmy, druk cyfrowy jest obecnie integralną i niezbędną częścią każdej chcącej się rozwijać drukarni etykietowej. Pozwala bowiem obsługiwać klientów, którzy – oprócz prac realizowanych w maszynach fleksograficznych czy offsetowych – chcą zlecać także niskie nakłady z personalizowanym tekstem i grafiką. Jak dodaje, maszyna Digital Pro 3 stała się w przypadku Emmedue idealną odpowiedzią na tego rodzaju potrzeby.

Digital Pro 3 – nowe rynki i możliwości

Firma Emmedue została założona w 1984 r. Jej siedzibą jest miasto Gravellona Toce, położone niedaleko jeziora Orta. Specjalizuje się w produkcji etykiet, głównie dla rynku motoryzacyjnego, spożywczego i logistyki.

– Digital Pro 3 to pierwsza w naszej historii maszyna cyfrowa do drukowania z roli na rolę – mówi Maurizio Maffioli. – Mamy nadzieję, że pozwoli nam rozszerzyć kluczowe obszary działania m.in. o rynek napojów; duże nadzieje wiążemy też etykietami zlecanymi przez producentów wina.

Digital Pro 3 łączy w sobie zespoły drukujące w technologii cyfrowej i fleksograficznej z modułem sztancującym. Kierownictwo Emmedue było też pod wrażaniem prędkości drukowania, jaką maszyna oferuje tj. 23 m/min. w trybie CMYK. Jak podkreśla właściciel firmy, wszystko to umożliwi jej realizację małych i średnich zleceń na różnego rodzaju podłożach, bez konieczności stosowania primera. Co więcej – modułowa budowa urządzenia pozwoli w przyszłości na jego rozbudowę, wraz z rosnącymi potrzebami i dalszym rozwojem firmy.  

„Wszystko czego oczekiwaliśmy od druku cyfrowego”

Emmedue to pierwszy włoski użytkownik maszyny Digital Pro 3. Mówi Maurizio Maffioli:

– Od dłuższego czasu śledziłem działalność firmy Mark Andy w mediach społecznościowych, przede wszystkim na portalu LinkedIn. Oglądałem także jej prezentacje dostępne na kanale YouTube. O możliwościach maszyny opowiadała nam szczegółowo firma FDM Srl – włoski dystrybutor Mark Andy, który był niezwykle pomocny i zaangażowany w tę kluczową dla nas inwestycję. Co istotne, Mark Andy to firma obecna od dziesięcioleci na rynku etykiet, znana z niezawodności maszyn. Zależało nam na rozwiązaniu, które byłoby dopasowane do aktualnych potrzeb Emmedue, a jednocześnie  zbieżne z zakładanym przez nas dalszym rozwojem – kontynuuje Mówi Maurizio Maffioli– Poszukiwaliśmy cyfrowego urządzenia, dzięki któremu będziemy mogli wprowadzić wartości dodane do naszych produktów, a tym samym spełnić oczekiwania klientów w kontekście ich rosnącego zapotrzebowania na krótkie serie. Przed zakupem Digital Pro 3, realizowane one były w tradycyjnej technologii, co wprawdzie było satysfakcjonujące z punktu widzenia klienta, ale dla nas bardzo często nieopłacalne. Na decyzję o zakupie maszyny Digital Pro 3 wpłynął fakt, że łączy ona w sobie liczne zalety druku cyfrowego – podkreśla Maurizio Maffioli– Priorytetem jest dla nas zawsze wysoka jakość druku, jego powtarzalność, a także możliwość realizowania zleceń personalizowanych oraz ich dostawa w krótkim czasie. Zespół fleksograficzny, w jaki wyposażona jest ta maszyna, pozwala na jednoprzebiegowe aplikowanie lakieru lub folii na zimno. Z kolei semirotacyjna sztanca pozwoli nam wykorzystać matryce w wielu formatach, w jakich już wcześniej pracowaliśmy. Z tych względów Digital Pro3 to maszyna dla nas idealna.

Enrico Firenze, Sales Manager w firmie FDM, dodaje:

– Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest technologia cyfrowa w kontekście rozwoju całego współczesnego rynku etykiet samoprzylepnych. Znając wieloletnie doświadczenie Mark Andy w tym segmencie i jej znajomość tematu jesteśmy przekonani, że Digital Pro 3 to rozwiązanie do drukowania i wykańczania etykiet inline idealne zarówno dla nowo powstałych firm jak też działających już drukarń, które poszukują oszczędności czasowych i finansowych w obszarze obróbki końcowej etykiet cyfrowych, dotychczas realizowanej w trybie off-line.

Digital Pro 3 drukuje bezpośrednio z plików PDF z rozdzielczością 1200 dpi i jest wyposażona w prosty w obsłudze RIP. Jak podkreśla producent, maszyna obsługuje szerokie spektrum podłoży i nie wymaga ich wcześniejszego przygotowania (np. za pomocą primera), co przekłada się na oszczędności czasowe i finansowe.

Nowa inwestycja z myślą o klientach

Jak podkreśla Maurizio Maffioli, szerokie spektrum podłoży stosowanych do drukowania etykiet to niezwykle istotna zaleta Digital Pro 3.

– Dobre przykłady to papier ekologiczny i specjalne papiery do etykiet na wina, które są przeznaczone do druku offsetowego, a które zadrukowywane w technologii fleksograficznej nie dawały satysfakcjonujących efektów. Dzięki niej będziemy też mogli zapewnić naszym klientom szybsze wykonanie większej niż dotychczas gamy etykiet w różnych nakładach, bez kompromisu pod względem jakości czy powtarzalności druku. Zaoferujemy im także wartość dodaną w części poprzedzającej druk. Będą mogli bowiem wcześniej ocenić daną etykietę faktycznie wykonaną na odpowiednim podłożu, a nie tylko widzieć jej szkic czy projekt graficzny. To pozwoli – w razie konieczności – na szybką zmianę grafiki, formatu itd.

Po pełnej implementacji nowej maszyny, firma Emmedue planuje rozszerzyć działalność w obszarze e-handlu poprzez uruchomienie sklepu internetowego. Będzie on skierowany do małych i bardzo małych producentów, np. mikrobrowarów czy rzemieślniczych dostawców żywności. Tego rodzaju odbiorcy – jak podkreśla Maurizio Maffioli – oczekują z jednej strony wysokiej jakości i wieloletniego doświadczenia od współpracującej z nimi drukarni, z drugiej – wsparcia w realizacji małych i różnorodnych nakładów.

Josep Balcells – regionalny szef sprzedaży Mark Andy mówi:

– Maszyna Digital Pro 3 pojawiła się w ofercie Mark Andy we wrześniu 2019 roku, podczas targów Labelexpo Europe i niemal od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem. Cieszy nas fakt, że powiększa się stale grono jej użytkowników na całym świecie, czego przykładem jest jej pierwsza sprzedaż zrealizowana na rynku włoskim. Przykład Emmedue pokazuje jak wiele jej wdrożenie może wnieść do działającej już od wielu lat drukarni etykietowej, w jaki sposób może wpłynąć na jej rozwój i poszerzyć jej ofertę.

Josep Balcells przewiduje, że dywersyfikacja produktów pozwoli Emmedue pozyskać zupełnie nowe grupy klientów, a wdrożenie Digital Pro 3 w tej firmie stanie się inspiracją dla innych tradycyjnych drukarń fleksograficznych, których klienci oczekują coraz większego zróżnicowania zamawianych prac. Maszyna Mark Andy umożliwia bowiem wydajną produkcję różnych wariantów etykiet w mniejszych nakładach. To z kolei otwiera możliwość poszerzenia współpracy producenta etykiet o lokalnych dostawców, małe firmy, a nawet klientów indywidualnych, którzy potrzebują etykiet okazyjnie.

– Emmedue to doskonały przykład drukarni, która bacznie obserwuje rynek, zauważa zachodzące w nim zmiany i reaguje na nie odpowiednimi inwestycjami. Cieszymy się, że możemy być partnerem tych przemian – podsumowuje Josep Balcells.

FDM jest autoryzowanym przedstawicielem Mark Andy od niedawna, ale dystrybutor ten jest obecny na włoskim rynku etykietowym od 1986 roku. Firma współpracuje z szerokim gronem producentów, oferując wysokiej jakości rozwiązania do wytwarzania etykiet, a przez niemal 40 lat działalności zyskała reputację na lokalnym rynku w kontekście posiadanej wiedzy technologicznej i oferowanego wsparcia technicznego.

– Jesteśmy dumni z faktu reprezentowania technologii Mark Andy we Włoszech. Cieszymy się z pierwszej wspólnej instalacji, jaka zostanie zrealizowana w firmie Emmedue i liczymy na kolejne, liczne wdrożenia maszyn tego producenta w naszym kraju – podsumowuje Enrico Firenze.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *