Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Agfa na targach Fespa 2022

Agfa z sukcesem zakończyła swój udział w tegorocznych targach Fespa, odbywających się w Berlinie w dniach 31 maja – 3 czerwca. Drugiego dnia wystawy firma oficjalnie poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia Inca Digital Printers, której oferta i know-how zwiększy potencjał belgijskiego producenta w obszarze wysokowydajnych, jednoprzebiegowych rozwiązań produkcyjnych, bazujących na technice inkjetowej. Agfa zaprezentowała na swoim stoisku trzy maszyny, w tym – po raz pierwszy – flagowy model hybrydowy Jeti Tauro H3300 HS LED wyposażony w opcję lakierowania. Z dużym zainteresowaniem gości targowych spotkały się także dwa pozostałe urządzenia – zwojowy ploter Oberon RTR3300 i dedykowany rynkowi soft signage – Avinci CX3200. Obecni na stoisku przez całe targi przedstawiciele polskiego oddziału inkjetowego Agfa podkreślają wysoką frekwencję klientów z naszego kraju, zarówno ze strony drukarń, jak też przedsiębiorstw przemysłowych. Do dyspozycji gości były też próbki różnych produktów wykonanych z udziałem technologii cyfrowej Agfa.

– Polska była trzecim najliczniej reprezentowanym krajem wśród gości targowych odwiedzających nasze stoisko – potwierdza Adriana Piotrowska, Sales Manager Inkjet w polskim oddziale Agfa. – Byli wśród nich zarówno obecni użytkownicy naszych rozwiązań, w dużej mierze reprezentujący segment Sign & Display, jak też przedstawiciele firm zainteresowanych stale rozbudowywaną ofertą firmy Agfa w obszarze cyfrowego druku wielkoformatowego. Duże wrażenie na naszych gościach zrobiła informacja potwierdzająca przejęcie Inca Digital Printers, co zwiększa nasz potencjał w obszarze urządzeń klasy high-end, także przemysłowych. Z urządzeń, jakie prezentowaliśmy w tym roku, siłą rzeczy największą uwagę przyciągała „Bestia” czyli ploter hybrydowy Jeti Tauro H3300 HS LED, po raz pierwszy wyposażony w moduł do lakierowania. To opcja, o którą pytało i na którą czekało wielu naszych klientów. Mamy za sobą pierwsze, bardzo konkretne rozmowy handlowe, dotyczące jego wdrożenia. Pokazy pozostałych dwóch maszyn, skierowanych do klientów z nieco innych segmentów, tj. Oberon i Avinci, również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Z pewnością targi Fespa 2022 potwierdziły naszą silną, a po przejęciu Inca Digital Printers – jeszcze mocniejszą pozycję na rynku druku wielkoformatowego.

Inca oficjalnie w „rodzinie” Agfa

„Inca: witamy w rodzinie Agfa” – tego rodzaju specjalną ekspozycję mogli zobaczyć goście odwiedzający stoisko 1 czerwca. Tego dnia bowiem oficjalnie zostało zaanonsowane przejęcie Inca Digital Printers przez Agfa-Gevaert Group. Z tej okazji na stoisku odbyła się mała uroczystość z udziałem kierownictwa obu firm, a nieco później – konferencja prasowa, na której odpowiadali oni na pytania dziennikarzy z całego świata.

Umowa przejęcia uwzględnia obecne portfolio Inca Digital Printers w zakresie wysokowydajnych jednoprzebiegowych systemów drukujących, wraz z rozbudowanymi strukturami serwisowymi oraz nowo zaprojektowaną linię jednoprzebiegowych ploterów drukujących, dedykowanych wybranym aplikacjom opakowaniowym.

Podczas konferencji, jak też w specjalnym komunikacie prasowym, poinformowano o zainicjowaniu procesu integracji Inca Digital Printers w ramach struktur firmy Agfa. Jak podkreślano, rozwiązania oferowane przez obu producentów są w stosunku do siebie komplementarne, a tworzone przez Inca maszyny reprezentują najwyższe standardy jakościowe i wysoki poziom technologiczny, stanowiąc właściwą platformę dla wprowadzenia na rynek przez Agfa wysokowydajnych, jednoprzebiegowych maszyn drukujących do produkcji opakowań.

Jeti Tauro H3300 HS LED z dodatkowym lakierem – główną atrakcją stoiska firmy Agfa

Berlińskie targi były miejscem premiery plotera Jeti Tauro H3300 HS LED wyposażonego w opcję dodatkowego lakierowania.

– O tę funkcjonalność naszej sztandarowej maszyny hybrydowej pytali od dłuższego czasu zarówno jego obecni, jak i potencjalni użytkownicy – mówi Adriana Piotrowska– Mamy nadzieję, że skłoni ona kolejne firmy do podjęcia decyzji o wyborze naszej propozycji. Lakier aplikowany wybiórczo bądź na całej powierzchni to opcja, która jest szczególnie przydatna przy zadrukowywaniu podłoży wykonanych z kartonu bądź tektury falistej. Z jednej strony podnosi ona atrakcyjność wizualną produktu, z drugiej – pełni do pewnego stopnia funkcję ochronną. Tym samym ploter Jeti Tauro zyskał dodatkową zaletę w kontekście zastosowań opakowaniowych.

Jak podkreśla Agfa, lakier jest tu aplikowany z prędkością do 75 m2/h, zwiększając jednocześnie dostępny gamut kolorystyczny. Jeti Tauro H3300 HS LED zadrukowuje różne podłoża sztywne (m.in. wspomniane wcześniej karton i tekturę, ale też plastik, szkło, drewno czy metal) oraz giętkie o szerokości maksymalnej 3,3 m. Sterowany jest – podobnie jak wszystkie plotery wielkoformatowe Agfa – najnowszą wersją workflow Asanti, która również była promowana podczas targów.

Avinci CX3200 – z myślą o rozwijającym się rynku soft signage

Tekstylia na dobre zagościły na targach Fespa, a rozwiązania im dedykowane stały się stałym elementem portfolio producentów obecnych na wystawie. Podobnie jest w przypadku firmy Agfa, która w Berlinie promowała swój najnowszy produkt dla segmentu soft signage – ploter sublimacyjny Avinci CX3200. Zadrukowuje on różnego rodzaju podłoża poliestrowe, znajdujące zastosowanie w systemach oznaczeń (zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych) do szerokości 3,2 m z prędkością maksymalną 270 m2/h.

Avinci CX3200 to następca znanego, także z wdrożeń w Polsce, modelu DX3200. Tu jednak pojawiła się – poza bezpośrednim zadrukowywaniem materiału – także opcja zastosowania papierów transferowych.

– Dzięki temu rozszerzyliśmy spektrum podłoży, jakie mogą znaleźć w nim zastosowanie, a w efekcie – aplikacji końcowych – mówi Adriana Piotrowska– Tym samym zwiększyliśmy potencjalne grono jego użytkowników, zainteresowanych wydajną, a przy tym proekologiczną produkcją z wykorzystaniem tekstyliów.

Avinci CX3200 wykorzystuje bezzapachowe i przyjazne dla środowiska wodne atramenty sublimacyjne.

– Wyróżniają się one wysoką elastycznością i odpornością na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Ich receptura zapewnia stabilne nanoszenie kropli atramentu i zachowanie odpowiedniej, wysokiej jakości każdej partii zadrukowywanego podłoża. Łączą sobie zatem wysoką jakość, wydajność i proekologiczność – parametry niezwykle istotne w kontekście zadrukowywania tekstyliów – podkreśla Adriana Piotrowska.

Oberon RTR3300 – z roli na rolę z prędkością do 150 m2/h

Z myślą o drukarniach wielkoformatowych i firmach z segmentu Sign & Display, zadrukowujących duże ilości różnych podłoży giętkich Agfa pokazała ploter inkjetowy Oberon RTR3300. Maszyna pracuje z prędkością do 150 m2/h i bazuje na technice inkjet UV LED. Dostępny jest w dwóch wariantach: 4-kolorowym z dodatkową bielą oraz 6-kolorowym, dostosowanym do różnych potrzeb i preferencji użytkownika.

– Jedną z zalet jest opcja dual roll, umożliwiająca drukowanie z dwóch zwojów jednocześnie, o szerokości 1,6 m w przypadku każdego z nich – mówi Adriana Piotrowska– O optymalne wykorzystanie materiału dbają znajdujące się z przodu i z tyłu rolki dociskowe przytrzymujące materiał, zapewniające jednocześnie prawidłowe naciągnięcie materiału. Maszyna posiada też inne zalety np. panel podświetlający, pozwalający szybko wykryć ewentualne defekty przy zadrukowywaniu materiałów podświetlanych. Warto również zwrócić uwagę na szerokie spektrum obsługiwanych w maszynie Oberon RTR3300 podłoży m.in. dzięki automatycznie chłodzonemu stołowi oraz specjalnie opracowane elastyczne atramenty.

Jak podaje producent, zostały one zoptymalizowane pod kątem zastosowania w urządzeniu podłoży giętkich oraz sprawnego ich zadrukowywania w różnych wariantach kolorystycznych. Uzyskały też najwyższą ocenę w ramach certyfikacji Greenguard Gold, co oznacza, że spełniają najbardziej rygorystyczne standardy rynkowe względem emisji związków chemicznych do atmosfery, a realizowane z ich udziałem wydruki mogą być umieszczane w zamkniętych pomieszczeniach takich jak szkoły czy placówki ochrony zdrowia.

– W wersji zaprezentowanej w Berlinie ploter został wyposażony w opcje aplikowania dodatkowej bieli oraz zadrukowywania cienkich podłoży foliowych. Dzięki temu znakomicie nadaje się on do aplikowania bieli na mediach pół- i w pełni przezroczystych, stosowanych m.in. przy dekoracjach okiennych – dodaje Adriana Piotrowska.

Zastosowania przemysłowe: własne projekty Agfa i współpraca OEM w obszarze atramentów

Szeroko rozumiany druk przemysłowy to stały już element ekspozycji firmy Agfa na targach dedykowanych produkcji wielkoformatowej. Podobnie było w Berlinie, gdzie zaprezentowała ona liczne zastosowania specjalistycznych atramentów, produkowanych w zakładach w Mortsel i dystrybuowanych bądź wdrażanych przez jej partnerów technologicznych, także w ramach umów OEM. Agfa promowała też realizowane pod własną marką projekty skierowane do konkretnych segmentów rynkowych, jak Alussa – dedykowany zadrukowywaniu podłoży skórzanych czy InterioJet – produkcji elementów wykorzystywanych w produkcji laminatów podłogowych oraz paneli dekoracyjnych. Na stoisku firmy byli obecni jej eksperci z dziedziny zastosowań przemysłowych, którzy odpowiadali na liczne pytania ze strony gości targowych, także z Polski.

– Integracja druku inkjetowego w ramach istniejących linii produkcyjnych to temat podejmowany coraz częściej przez naszych klientów z różnych branż. Targi w Berlinie pokazały dobitnie, że zainteresowanie nim stale rośnie. Staramy się wychodzić naprzeciw rynkowemu zapotrzebowaniu, oferując najwyższej jakości atramenty i aktywnie uczestnicząc w tego typu projektach inwestycyjnych. Na stoisku gościliśmy m.in. klientów z Polski, zainteresowanych tego typu implementacją – mówi Adriana Piotrowska. – Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Mamy nadzieję, że zaprezentowane na nim rozwiązania będą inspiracją dla ich biznesów i że u wielu z naszych gości maszyny pokazane na Fespie zostaną zastosowane w codziennej pracy. Zapraszamy do kontaktu z nami także tych, którzy nie dotarli na tegoroczne targi – chętnie udzielimy informacji na temat wielkoformatowych rozwiązań firmy Agfa, nie tylko tych prezentowanych na stoisku – podsumowuje.

Źródło: Agfa NV

www.agfa-polska.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *