Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Wiadomości

Agfa na targach Fespa 2022

Agfa z sukcesem zakończyła swój udział w tegorocznych targach Fespa, odbywających się w Berlinie w dniach 31 maja – 3 czerwca. Drugiego dnia wystawy firma oficjalnie poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia Inca Digital Printers, której oferta i know-how zwiększy potencjał belgijskiego producenta w obszarze wysokowydajnych, jednoprzebiegowych rozwiązań produkcyjnych, bazujących na technice inkjetowej. Agfa zaprezentowała na swoim stoisku trzy maszyny, w tym – po raz pierwszy – flagowy model hybrydowy Jeti Tauro H3300 HS LED wyposażony w opcję lakierowania. Z dużym zainteresowaniem gości targowych spotkały się także dwa pozostałe urządzenia – zwojowy ploter Oberon RTR3300 i dedykowany rynkowi soft signage – Avinci CX3200. Obecni na stoisku przez całe targi przedstawiciele polskiego oddziału inkjetowego Agfa podkreślają wysoką frekwencję klientów z naszego kraju, zarówno ze strony drukarń, jak też przedsiębiorstw przemysłowych. Do dyspozycji gości były też próbki różnych produktów wykonanych z udziałem technologii cyfrowej Agfa.

– Polska była trzecim najliczniej reprezentowanym krajem wśród gości targowych odwiedzających nasze stoisko – potwierdza Adriana Piotrowska, Sales Manager Inkjet w polskim oddziale Agfa. – Byli wśród nich zarówno obecni użytkownicy naszych rozwiązań, w dużej mierze reprezentujący segment Sign & Display, jak też przedstawiciele firm zainteresowanych stale rozbudowywaną ofertą firmy Agfa w obszarze cyfrowego druku wielkoformatowego. Duże wrażenie na naszych gościach zrobiła informacja potwierdzająca przejęcie Inca Digital Printers, co zwiększa nasz potencjał w obszarze urządzeń klasy high-end, także przemysłowych. Z urządzeń, jakie prezentowaliśmy w tym roku, siłą rzeczy największą uwagę przyciągała „Bestia” czyli ploter hybrydowy Jeti Tauro H3300 HS LED, po raz pierwszy wyposażony w moduł do lakierowania. To opcja, o którą pytało i na którą czekało wielu naszych klientów. Mamy za sobą pierwsze, bardzo konkretne rozmowy handlowe, dotyczące jego wdrożenia. Pokazy pozostałych dwóch maszyn, skierowanych do klientów z nieco innych segmentów, tj. Oberon i Avinci, również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Z pewnością targi Fespa 2022 potwierdziły naszą silną, a po przejęciu Inca Digital Printers – jeszcze mocniejszą pozycję na rynku druku wielkoformatowego.

Inca oficjalnie w „rodzinie” Agfa

„Inca: witamy w rodzinie Agfa” – tego rodzaju specjalną ekspozycję mogli zobaczyć goście odwiedzający stoisko 1 czerwca. Tego dnia bowiem oficjalnie zostało zaanonsowane przejęcie Inca Digital Printers przez Agfa-Gevaert Group. Z tej okazji na stoisku odbyła się mała uroczystość z udziałem kierownictwa obu firm, a nieco później – konferencja prasowa, na której odpowiadali oni na pytania dziennikarzy z całego świata.

Umowa przejęcia uwzględnia obecne portfolio Inca Digital Printers w zakresie wysokowydajnych jednoprzebiegowych systemów drukujących, wraz z rozbudowanymi strukturami serwisowymi oraz nowo zaprojektowaną linię jednoprzebiegowych ploterów drukujących, dedykowanych wybranym aplikacjom opakowaniowym.

Podczas konferencji, jak też w specjalnym komunikacie prasowym, poinformowano o zainicjowaniu procesu integracji Inca Digital Printers w ramach struktur firmy Agfa. Jak podkreślano, rozwiązania oferowane przez obu producentów są w stosunku do siebie komplementarne, a tworzone przez Inca maszyny reprezentują najwyższe standardy jakościowe i wysoki poziom technologiczny, stanowiąc właściwą platformę dla wprowadzenia na rynek przez Agfa wysokowydajnych, jednoprzebiegowych maszyn drukujących do produkcji opakowań.

Jeti Tauro H3300 HS LED z dodatkowym lakierem – główną atrakcją stoiska firmy Agfa

Berlińskie targi były miejscem premiery plotera Jeti Tauro H3300 HS LED wyposażonego w opcję dodatkowego lakierowania.

– O tę funkcjonalność naszej sztandarowej maszyny hybrydowej pytali od dłuższego czasu zarówno jego obecni, jak i potencjalni użytkownicy – mówi Adriana Piotrowska– Mamy nadzieję, że skłoni ona kolejne firmy do podjęcia decyzji o wyborze naszej propozycji. Lakier aplikowany wybiórczo bądź na całej powierzchni to opcja, która jest szczególnie przydatna przy zadrukowywaniu podłoży wykonanych z kartonu bądź tektury falistej. Z jednej strony podnosi ona atrakcyjność wizualną produktu, z drugiej – pełni do pewnego stopnia funkcję ochronną. Tym samym ploter Jeti Tauro zyskał dodatkową zaletę w kontekście zastosowań opakowaniowych.

Jak podkreśla Agfa, lakier jest tu aplikowany z prędkością do 75 m2/h, zwiększając jednocześnie dostępny gamut kolorystyczny. Jeti Tauro H3300 HS LED zadrukowuje różne podłoża sztywne (m.in. wspomniane wcześniej karton i tekturę, ale też plastik, szkło, drewno czy metal) oraz giętkie o szerokości maksymalnej 3,3 m. Sterowany jest – podobnie jak wszystkie plotery wielkoformatowe Agfa – najnowszą wersją workflow Asanti, która również była promowana podczas targów.

Avinci CX3200 – z myślą o rozwijającym się rynku soft signage

Tekstylia na dobre zagościły na targach Fespa, a rozwiązania im dedykowane stały się stałym elementem portfolio producentów obecnych na wystawie. Podobnie jest w przypadku firmy Agfa, która w Berlinie promowała swój najnowszy produkt dla segmentu soft signage – ploter sublimacyjny Avinci CX3200. Zadrukowuje on różnego rodzaju podłoża poliestrowe, znajdujące zastosowanie w systemach oznaczeń (zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych) do szerokości 3,2 m z prędkością maksymalną 270 m2/h.

Avinci CX3200 to następca znanego, także z wdrożeń w Polsce, modelu DX3200. Tu jednak pojawiła się – poza bezpośrednim zadrukowywaniem materiału – także opcja zastosowania papierów transferowych.

– Dzięki temu rozszerzyliśmy spektrum podłoży, jakie mogą znaleźć w nim zastosowanie, a w efekcie – aplikacji końcowych – mówi Adriana Piotrowska– Tym samym zwiększyliśmy potencjalne grono jego użytkowników, zainteresowanych wydajną, a przy tym proekologiczną produkcją z wykorzystaniem tekstyliów.

Avinci CX3200 wykorzystuje bezzapachowe i przyjazne dla środowiska wodne atramenty sublimacyjne.

– Wyróżniają się one wysoką elastycznością i odpornością na niesprzyjające warunki atmosferyczne. Ich receptura zapewnia stabilne nanoszenie kropli atramentu i zachowanie odpowiedniej, wysokiej jakości każdej partii zadrukowywanego podłoża. Łączą sobie zatem wysoką jakość, wydajność i proekologiczność – parametry niezwykle istotne w kontekście zadrukowywania tekstyliów – podkreśla Adriana Piotrowska.

Oberon RTR3300 – z roli na rolę z prędkością do 150 m2/h

Z myślą o drukarniach wielkoformatowych i firmach z segmentu Sign & Display, zadrukowujących duże ilości różnych podłoży giętkich Agfa pokazała ploter inkjetowy Oberon RTR3300. Maszyna pracuje z prędkością do 150 m2/h i bazuje na technice inkjet UV LED. Dostępny jest w dwóch wariantach: 4-kolorowym z dodatkową bielą oraz 6-kolorowym, dostosowanym do różnych potrzeb i preferencji użytkownika.

– Jedną z zalet jest opcja dual roll, umożliwiająca drukowanie z dwóch zwojów jednocześnie, o szerokości 1,6 m w przypadku każdego z nich – mówi Adriana Piotrowska– O optymalne wykorzystanie materiału dbają znajdujące się z przodu i z tyłu rolki dociskowe przytrzymujące materiał, zapewniające jednocześnie prawidłowe naciągnięcie materiału. Maszyna posiada też inne zalety np. panel podświetlający, pozwalający szybko wykryć ewentualne defekty przy zadrukowywaniu materiałów podświetlanych. Warto również zwrócić uwagę na szerokie spektrum obsługiwanych w maszynie Oberon RTR3300 podłoży m.in. dzięki automatycznie chłodzonemu stołowi oraz specjalnie opracowane elastyczne atramenty.

Jak podaje producent, zostały one zoptymalizowane pod kątem zastosowania w urządzeniu podłoży giętkich oraz sprawnego ich zadrukowywania w różnych wariantach kolorystycznych. Uzyskały też najwyższą ocenę w ramach certyfikacji Greenguard Gold, co oznacza, że spełniają najbardziej rygorystyczne standardy rynkowe względem emisji związków chemicznych do atmosfery, a realizowane z ich udziałem wydruki mogą być umieszczane w zamkniętych pomieszczeniach takich jak szkoły czy placówki ochrony zdrowia.

– W wersji zaprezentowanej w Berlinie ploter został wyposażony w opcje aplikowania dodatkowej bieli oraz zadrukowywania cienkich podłoży foliowych. Dzięki temu znakomicie nadaje się on do aplikowania bieli na mediach pół- i w pełni przezroczystych, stosowanych m.in. przy dekoracjach okiennych – dodaje Adriana Piotrowska.

Zastosowania przemysłowe: własne projekty Agfa i współpraca OEM w obszarze atramentów

Szeroko rozumiany druk przemysłowy to stały już element ekspozycji firmy Agfa na targach dedykowanych produkcji wielkoformatowej. Podobnie było w Berlinie, gdzie zaprezentowała ona liczne zastosowania specjalistycznych atramentów, produkowanych w zakładach w Mortsel i dystrybuowanych bądź wdrażanych przez jej partnerów technologicznych, także w ramach umów OEM. Agfa promowała też realizowane pod własną marką projekty skierowane do konkretnych segmentów rynkowych, jak Alussa – dedykowany zadrukowywaniu podłoży skórzanych czy InterioJet – produkcji elementów wykorzystywanych w produkcji laminatów podłogowych oraz paneli dekoracyjnych. Na stoisku firmy byli obecni jej eksperci z dziedziny zastosowań przemysłowych, którzy odpowiadali na liczne pytania ze strony gości targowych, także z Polski.

– Integracja druku inkjetowego w ramach istniejących linii produkcyjnych to temat podejmowany coraz częściej przez naszych klientów z różnych branż. Targi w Berlinie pokazały dobitnie, że zainteresowanie nim stale rośnie. Staramy się wychodzić naprzeciw rynkowemu zapotrzebowaniu, oferując najwyższej jakości atramenty i aktywnie uczestnicząc w tego typu projektach inwestycyjnych. Na stoisku gościliśmy m.in. klientów z Polski, zainteresowanych tego typu implementacją – mówi Adriana Piotrowska. – Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Mamy nadzieję, że zaprezentowane na nim rozwiązania będą inspiracją dla ich biznesów i że u wielu z naszych gości maszyny pokazane na Fespie zostaną zastosowane w codziennej pracy. Zapraszamy do kontaktu z nami także tych, którzy nie dotarli na tegoroczne targi – chętnie udzielimy informacji na temat wielkoformatowych rozwiązań firmy Agfa, nie tylko tych prezentowanych na stoisku – podsumowuje.

Źródło: Agfa NV

www.agfa-polska.pl

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *