Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Rynek pracy

Mimo że połowa polskich firm zna pojęcie różnorodności, zaledwie 3 proc. stworzyło strategię zarządzania nią w swoim przedsiębiorstwie. Finał XIV edycji Bizneswoman Roku

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką podsumowuje tegoroczną edycję Bizneswoman Roku, największego i najstarszego w Polsce konkursu, w którym od 14 lat nagradzane są polskie przedsiębiorczynie, a także liderki i liderzy firm, działających na rzecz równości, różnorodności i włączania. Z badań wynika, że mimo że połowa polskich firm zna pojęcie różnorodności, zaledwie 3 proc. stworzyło strategię zarządzania nią w swoim przedsiębiorstwie.

Z analizy KRS opracowanej na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką przez Dun & Bradstreet wynika, że aż 58,1 proc. firm zarządzanych przez kobiety jest pozytywnie nastawiona do zasad i norm związanych z ESG (środowisko, społeczna odpowiedzialność, ład korporacyjny), a 46,5 proc. ściśle się do nich stosuje w codziennej działalności. Nadal jednak wiele aspektów, które powinny być standardem we wszystkich przedsiębiorstwach, wymaga doskonalenia, jednym z nich jest polityka różnorodności.

Z kolei z kolejnego raportu poruszającego temat Diversity&Inclusion wynika, że blisko połowa polskich przedsiębiorstw zna pojęcie zarządzania różnorodnością. Dane wskazują, że zaledwie 15 proc. organizacji ma programy wspierające wybraną grupę zatrudnionych. Jednocześnie jedynie 3 proc. firm stworzyło formalny dokument poświęcony strategii w zakresie zarządzania nią w firmie.

Cieszymy się, że możemy po raz kolejny wesprzeć Konkurs Bizneswoman Roku, tym razem jako partner kategorii Pracodawca Równych Szans. Wiemy, jak ważna jest dbałość o różnorodność i włączanie w biznesie. Zależy nam na tworzeniu środowiska, w którym każdy może być sobą, odnajduje rozwiązania dostosowane do swoich specyficznych potrzeb i wymagań, a także ma przestrzeń i możliwości do nieustannego rozwoju – mówi Ela Bonda, dyrektorka ds. różnorodności i włączania w NatWest Group Polska.

Polki chcą prowadzić własną firmę dla elastyczności i niezależności

Wyniki badania towarzyszącego XIV edycji Bizneswoman Roku wskazują, że dwie na pięć Polek chciałyby prowadzić własną firmę. Z kolei z drugiej części raportu wynika, że najczęstszą motywacją Polek do prowadzenia własnej firmy jest elastyczny czas i miejsce pracy, a także pragnienie niezależności oraz możliwość rozwoju osobistego i zawodowego. Jedynie co siódma przedsiębiorczyni rozważa zmianę branży, z czego połowa byłaby gotowa zmienić ją na taką, w której nie ma doświadczenia. Większość badanych prowadzących firmę pozytywnie ocenia szanse rozwoju swojego biznesu, a połowa ankietowanych przedsiębiorczyń deklaruje, że obecnie przychody ich firmy są większe niż w poprzednich latach.

Pasja, determinacja i społeczna odpowiedzialność, które prezentowały tegoroczne finalistki konkursu, nie są dla nas zaskoczeniem. Te cechy obserwujemy bowiem na co dzień wśród biznesów prowadzonych przez kobiety. To, co wyróżniało tegoroczną edycję, to szczególne zwrócenie uwagi na neuroróżnorodność – kwestię, która coraz częściej pojawia się w kontekście biznesowym. Drugim, niemniej ważnym obszarem, który często pojawiał się w czasie tegorocznych obrad jury, była kwestia zdrowia psychicznego oraz tego, jakie narzędzia firmy mogą dla jego wsparcia oferować swoim pracowniczkom i pracownikom – mówi Joanna Erdman, prezeska zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa, partnera w kategorii Male Champions of Change.

Konkurs Bizneswoman Roku Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką od 14 lat nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności i włączania. Tegoroczną edycję charakteryzował wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń, czego dowodzi po raz pierwsze w historii konkursu przyznanie w jednej z kategorii nagrody ex aequo aż trzem finalistkom.


O konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku niezmiennie od ponad dekady nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. Przed uczestnikami otwiera możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn wspierających kobiety i politykę różnorodności oraz organizacje przyjazne rodzicom i działające z wykluczeniami. Od powstania konkursu zostało w nim rozdanych blisko 130 statuetek.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Partner strategiczny: Mastercard

Partner merytoryczny: Accenture

Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Google Cloud, home.pl, HUAWEI, IGT Poland, NatWest Group w Polsce, Orange

Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech

Partnerzy gali finałowej: Ekaterra, W.KRUK

Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy

Patroni medialni: PAP ,ITWiz, MamStartup, Magazyn Rekruter, ONA Strona Kobiet, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Twój STYL.pl, ISBtech, Głos Mordoru

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą i najstarszą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet i młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja aktywnie działa na rzecz rozwoju polityk diversity&inclusion oraz równego wykorzystania talentów kobiet i mężczyzn w biznesie i na rynku pracy. Współzałożycielkami Fundacji są Olga Kozierowska oraz Olga Legosz. Do flagowych projektów organizacji należą: program aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA, ogólnopolski konkurs Bizneswoman Roku, Klub Champions of Change, projekt edukacyjny Fun.Tech.Future., program YEP.Academy aktywizujący młodych ludzi oraz kampanie społeczne #StaćmnienaSukces, #NiePrzepraszamZa i #SILNIEJSIRAZEM.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *