Kalendarze reklamowe są doskonałym wabikiem na potencjalnych klientów, dlatego też tym bardziej warto rozważyć ich zakup. Oryginalne kalendarze firmowe, mogą okazać się także doskonałym pomysłem na prezent dla stałych klientów, pracowników lub partnerów biznesowych.
Jakie są rodzaje kalendarzy firmowych?
Kalendarze biurowe jak powszechnie wiadomo mają rozmaite formy, dlatego też w pierwszej kolejności warto zastanowić się na jaką wielkość i na jaki układ postawić. Największym zainteresowaniem cieszą się klasyczne kalendarze ścienne, które oferują łatwy wgląd nie tylko w kilkumiesięczne, ale również i całoroczne kalendarium. Dla klientów biznesowych doskonałym wyborem, mogą okazać się także kalendarze biurkowe w postaci piramidek. Kalendarze tego typu doskonale nadają się do planowania najbliższych zadań i ustalania spotkań biznesowych. Do planowania i gromadzenia przydatnych informacji idealnie nadają się także plannery. Nie można zapominać także o kalendarzach książkowych, dzięki którym można rozplanować cały miesiąc. Praktycznym upominkiem dla klientów, mogą okazać się z kolei kalendarze listkowe, które są ciekawą alternatywą dla wizytówek.
Wysokiej jakości druk kalendarzy
Jeżeli wybierze się odpowiedni format, to warto rozejrzeć się za profesjonalną drukarnią, która oferuje wysokiej jakości druk kalendarzy. Najlepsze drukarnie bardzo często oferują swoim klientom oryginalne i pomysłowe projekty kalendarzy, które będą pełnić zadania praktyczne i co najważniejsze będą jednocześnie doskonałym nośnikiem reklamy. Dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie doświadczonego grafika, który przygotuje unikalny projekt kalendarzy do wydruku. Osoby, które w pierwszej kolejności stawiają na prestiż i elegancję, powinny rozejrzeć się za ekskluzywnym papierem kremowym.
Jaką drukarnię wybrać?
Na rynku jest bardzo wiele profesjonalnych drukarni, dlatego też znalezienie tej najlepszej może okazać się dość trudnym zadaniem. W pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na drukarnie, które mogą pochwalić się dużym doświadczeniem i wieloma zadowolonymi klientami. W dużej mierze to właśnie pozytywne referencje są najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości druku. Większość drukarni na swojej stronie udostępnia przykładowe realizacji, dzięki czemu można szybko porównać poszczególne oferty. Renomowane drukarnie bardzo często zapewniają swoim klientom darmową dostawę zamówionych kalendarzy firmowych na terenie całego kraju. Dokonując zakupu warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę, ale również na czas realizacji zamówienia.
Personalizacja kalendarzy reklamowych
Drukarnie kalendarzy chcą przyciągnąć do siebie jak największą liczbę potencjalnych klientów, dlatego też coraz częściej oferują personalizację kalendarzy. To właśnie dzięki profesjonalnej personalizacji kalendarze firmowe są jeszcze bardziej wyjątkowe. Kalendarze książkowe mogą posiadać nie tylko grawer loga, ale również aluminiową blaszkę, która pokryta jest srebrną farbą. Dzięki prestiżowym kalendarzom reklamowym, można wyróżnić się z tłumu i poprawić pozytywny wizerunek swojej firmy. Dzięki nowoczesnym technologiom druk kalendarzy praktycznie nie zna granic, dlatego też tym bardziej warto rozejrzeć się za doświadczonymi drukarniami.
W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.
Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.
Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.
Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.
Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.
Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.
Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.
Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.
Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.
Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.
Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.
To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.
Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.