Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Porady

Marketing przy pomocy kalendarza reklamowego

Właściciele firm nie od dziś zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest budowanie świadomości marki. Jeśli bowiem nie jest rozpoznawalna, przynosi mniejsze zyski z powodu możliwie utrudnionej sprzedaży, a ze swoimi produktami czy usługami trafia do mniejszej liczby odbiorców. Poprzez to trudniejsze jest również dotarcie do grupy docelowych kontrahentów lub konsumentów. Branding jest jednym z największych wyzwań, przed którym staje każda firma na początku swojej drogi. Proces ten jest czasochłonny i długotrwały, ale istnieją rozwiązania, które mogą go efektywnie wesprzeć. Jednym z nich są gadżety reklamowe, takie jak kalendarze firmowe.

Reklama przez 365 dni w roku

Kalendarze biurkowe i naścienne nie od dziś są niezastąpioną pomocą we właściwej organizacji pracy. To jedne z najchętniej wybieranych typów kalendarzy wśród pracowników na różnorodnym szczeblu i z tego względu warto ten fakt wykorzystać. Skuteczność reklamy często zależy od tego, jak często potencjalny klient ma z nią styczność. Im częściej, tym szybciej i trwale zapisze się w jego pamięci. Za pomocą jakich środków można osiągnąć taki efekt? Wbrew pozorom, w niezwykle prosty! Otóż kalendarz firmowy to nośnik informacji reklamowej, z którym odbiorca ma kontakt przez 365 dni w roku.

Fakt ten sprawia, że kalendarz jest najczęściej wybieranym upominkiem firmowym, ponieważ stanowi idealne połączenie elegancji i praktyczności. Dodatkowo można poddać go pełnej personalizacji. Starannie zaprojektowany kalendarz z dobrze wyeksponowanym logo podarowany klientowi, pracownikom czy kontrahentom zapewni nie tylko całoroczną pamięć o danej marce, ale będzie niezwykle skuteczną i nienachalną reklamą.

Kalendarz firmowy – ogrom marketingowych możliwości

Trzeba pamiętać, że kalendarz ma być wizytówką marki. Powinien być zatem wykonany starannie i z dbałością o każdy szczegół. Jest to bardzo ważne, gdyż nawet przy codziennym użytkowaniu przez okrągły rok musi prezentować się estetycznie. Na rynku dostępnych jest wiele typów kalendarzy w różnych układach. Do najpopularniejszych należą:

  • kalendarze trójdzielne wiszące – spojrzenie na cały kwartał pozwala tworzyć notatki i planować działania ze znacznym wyprzedzeniem. Dodatkowo powierzchnia, na której widnieje reklama, jest niezmienna przez cały rok, a usuwane są jedynie karty z kolejnymi miesiącami;
  • kalendarze biurkowe – w przypadku wykorzystania tego typu kalendarza we własnym biurze warto dobrze zaprojektować również tylną jego część, która skierowana jest w stronę odwiedzającego nas klienta;
  • kalendarze książkowe – jest to bardzo wygodna forma, która na szeroką skalę wykorzystywana jest przede wszystkim przez handlowców. Tego typu kalendarze mogą zawierać podział dzienny lub tygodniowy. W wypadku kalendarzy książkowych istnieje wiele możliwości personalizacji. Na okładce kalendarza możemy laserowo wygrawerować logo Twojej firmy czy też imię i nazwisko osoby, dla której kalendarz jest przeznaczony. Na wewnętrznych stronach okładki możemy umieścić specjalnie personalizowane treści, np. mapę z trasą dojazdu do siedziby przedsiębiorstwa;
  • kalendarze plakatowe – charakteryzują się przejrzystym układem i tworzymy je głównie z myślą o nanoszenu drobnych notatek. Ten typ kalendarzy pozwala na maksymalne wyeksponowanie powierzchni reklamowej, która jest niezmienna przez cały rok.

Kalendarz firmowy to silne narzędzie marketingowe

Ciągłe bycie w centrum uwagi kontrahentów to cel, o którym marzy niejedna firma. Kalendarz firmowy pozwoli go osiągnąć. Bez dwóch zdań jest to jeden z najbardziej skutecznych elementów brandingu. To dzięki niemu Twoje logo, adres, dane kontaktowe czy slogan reklamowy będą każdego dnia zapadać coraz głębiej w świadomość kolejnych odbiorców. Żaden inny nośnik informacji o Twojej firmie nie będzie tak użyteczny i jednocześnie wykorzystywany każdego dnia.

Kalendarze mają jeszcze jedną zaletę. Ich wyprodukowanie jest stosunkowo tanie, dzięki czemu stanowią jeden z najbardziej ekonomicznych gadżetów promocyjnych. To pozwoli skutecznie budować pozytywny wizerunek firmy oraz wzmacniać świadomość marki bez konieczności mocnego obciążania budżetu. Już wiesz, dlaczego kalendarz jest skutecznym elementem brandingu. Teraz czas wykorzystać jego możliwości w Twojej firmie!

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Główną zaletą druku cyfrowego jest fakt, że jego technologia umożliwia wydruk bezpośrednio z pliku w wersji elektronicznej – najczęściej zapisane w formacie PDF, a nierzadko też doc. A to sprawia, że wykorzystanie druku cyfrowego w realizacji konkretnych zleceń możliwe jest można powiedzieć, niemalże od ręki. Z racji na niezbyt wysokie wymagania co do nośnika, przygotowanie materiału do druku jest tanie i krótkie - oczywiście w zależności od nakładów. Przeszkodą może być jednak wielkość, czyli gramatura papieru i format danego projektu. Druk cyfrowy stosuje się najczęściej do wydrukowania projektów o maksymalnej wielkości A3+ - a to zamyka się w obrębie wizytówek, ulotek oraz broszur, których grubość nie przekracza 300g/m2.

Druk offsetowy jest bardziej skomplikowaną i droższą technologią, to opłacalną tylko w zleceniach masowych. W przeciwieństwie do druku cyfrowego druk offsetowy uniemożliwia na zmiany "na bieżąco”. Jednak druk offsetowy to przede wszystkim znakomita jakość – wszystko dzięki rozdzielczości do 4800dpi. A to sprawia, że wysokonakładowe bezproblemowo można wydrukować w niskiej cenie jednostkowej. Druk offsetowy to również większa ilość dostępnych kolorów. Nie jest to jednak typowe koło CMYK, a wzornik pantone, który zawiera w sobie m.in. odcienie złota i srebra, co może dać niesamowite rezultaty zwłaszcza w wymagających projektach.

Wybór może być trudny. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz. Obecnie jakość wydruków zarówno w technice cyfrowej, jak i offsetowej jest na zbliżonym poziomie. Druk cyfrowy jest bardziej wyrazisty, tańszy i szybszy przy mniejszych nakładach. A same wydruki można pozyskać od ręki. Zaletą jest też fakt, że poprawki można wprowadzać w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony druk offsetowy to gwarant najwyższej jakości. To również o wiele lepsze możliwości kolorystyczne, a także wierniejsze oddanie barw i półtonów. Minusem jest jednak wolny czas pracy i konieczność początkowego "rozgrzania" maszyny, jednak możliwość druku na wielu materiałach o różnych gramaturach wybacza tą wadę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *