Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Rynek pracy

Sektor elektroniczny nowym IT dla kandydatów szukających etatu?

Co czwarta osoba (25 proc.) szukająca zatrudnienia w 2024 r. pyta o pracę w sektorze elektronicznym, wynika z raportu Grupy Progres. Elektro jest postrzegane jako jedna z atrakcyjniejszych branż i swoją popularnością wśród kandydatów dogania IT. Co więcej, pula chętnych jest większa, bo firmy działające w elektronice oferują różnorodne stanowiska i chętnie zatrudniają kobiety, osoby starsze oraz cudzoziemców.

  • Jak wynika z raportu Grupy Progres, 25 proc. kandydatów szukających etatu pyta o wakaty w sektorze elektro, a 50 proc. pracowników tymczasowych, którzy wcześniej pracowali w tej branży, wraca do niej przy kolejnych projektach.
  • Obecnie na chętnych czeka wiele różnorodnych stanowisk tj. technik naprawy urządzeń elektrycznych, czy technik utrzymania ruchu, technik serwisu, młodszy operator produkcji, inżynier procesu, produkcji czy jakości, technik elektronik, magazynier i kontroler jakości.
  • Najczęściej pracę można znaleźć w województwach i miastach, w których elektro rozwija się szczególnie dynamicznie tj. śląskie, Wrocław, Warszawa, Łódź i Trójmiasto.
  • W grupie firm działających w tych regionach, które cieszą się szczególną popularnością wśród kandydatów, znajdują się: LG Electronics, Siemens, BSH, Samsung, Philips, Intel, Future Processing, Flex, Jabil, Whirlpool i TCL Operations.
  • Wśród zalet branży elektronicznej, najczęściej wymienianych przez kandydatów ubiegających się o etat w tym sektorze są: stabilność zatrudnienia, komfortowe warunki pracy, mnogość stanowisk i możliwości rozwoju, konkurencyjne wynagrodzenie oraz benefity. Dla kobiet liczy się też otwartość przedsiębiorców działających w przemyśle elektronicznym na ich zatrudnianie oraz oferowane im przyjazne warunki pracy.

Według rynkowych analiz polski sektor elektroniczny rośnie w tempie 4 proc. rocznie. W tej branży zatrudnionych jest około 63 700 osób. Jak wynika z analiz zespołu eksperckiego APPLiA Polska, mimo dynamicznie zmieniającej się sytuacji, Polska stała się ważnym graczem w produkcji sprzętu AGD i RTV. Branża przeżywała trudny okres – po rekordowych zamówieniach w 2021 roku, zmniejszając wolumen produkcji do poziomu z 2014 roku. Jednak – pomimo tego – zatrudnienie w sektorze stabilizuje się, bo zmiany, którym podlega sektor elektro, nie wpływają znacząco na redukcje kadrowe.

Obecnie na chętnych czeka wiele różnorodnych stanowisk tj. technik naprawy urządzeń elektrycznych, czy technik utrzymania ruchu, technik serwisu, młodszy operator produkcji, inżynier procesu, produkcji czy jakości, technik elektronik, magazynier i kontroler jakości. Najczęściej pracę można znaleźć w województwach i miastach, w których elektro rozwija się szczególnie dynamicznie tj. śląskie, Wrocław, Warszawa, Łódź i Trójmiasto. W grupie firm działających w tych regionach, które cieszą się szczególną popularnością wśród kandydatów, znajdują się: LG Electronics, Siemens, BSH, Samsung, Philips, Intel, Future Processing, Flex, Jabil, Whirlpool i TCL Operations.

Sytuacja na ścianie wschodniej wygląda inaczej. Ta część Polski ma gorzej rozwiniętą infrastrukturę przemysłową – w porównaniu do terenów zachodnich i centralnych – co utrudnia działalność firmom elektronicznym. Brakuje tam również uczelni technicznych i ośrodków badawczo-rozwojowych, a to ogranicza dostęp do wykwalifikowanej kadry. Inwestorzy zagraniczni rzadziej wybierają wschód Polski z powodu gorszej infrastruktury i mniejszych rynków zbytu. Słabiej rozwinięta infrastruktura transportowa dodatkowo utrudnia logistykę i dystrybucję produktów.

Elektro działa jak magnes. Co 4. chętny do pracy w elektro

Jak wynika z raportu Grupy Progres, 25 proc. kandydatów szukających etatu pyta o wakaty w sektorze elektro, a 50 proc. pracowników tymczasowych, którzy wcześniej pracowali w tej branży, wraca do niej przy kolejnych projektach.

Wśród zalet branży elektronicznej, najczęściej wymienianych przez kandydatów ubiegających się o etat w tym sektorze są: stabilność zatrudnienia, komfortowe warunki pracy, mnogość stanowisk i możliwości rozwoju, konkurencyjne wynagrodzenie oraz benefity. Osoby bez doświadczenia i szukające pracy fizycznej, cenią elektro za rodzaj pracy, który nie wymaga od nich ogromnej siły fizycznej i częstego dźwigania bardzo dużych ciężarów oraz za szansę nabycia kompetencji technicznych, jakie stwarza wielu pracodawców w tej branży. Dla kobiet liczy się też otwartość przedsiębiorców działających w przemyśle elektronicznym na ich zatrudnianie oraz oferowane im przyjazne warunki pracy.

Sektor elektro jest często postrzegany jako pewny i atrakcyjny dla osób poszukujących zatrudnienia i faktycznie można powiedzieć, że sytuacja w nim jest stabilna i nie następuje tu powracająca fala grupowych zwolnień oraz masowych ograniczeń rekrutacji. Jednak wydarzenia na przestrzeni ostatnich kilku lat pokazały, że nawet ta gałąź gospodarki nie jest wolna od poważnych tąpnięć. W zeszłym roku kilka dużych firm ogłosiło redukcję zatrudnienia o 15 proc. z powodu spadku zamówień, a jeden z podmiotów był zmuszony tymczasowo zamknąć zakład produkcyjny z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw. Nie spowodowało to jednak spadku zainteresowania kandydatów pracą w branży elektronicznej. Obserwujemy raczej jego wzrost, a popyt na specjalistów napędza w niej dodatkowo rosnąca liczba zamówień proedukacyjnych składanych przez firmy działające w sektorze zbrojeniowym, motoryzacyjnym oraz lotniczym, czyli branże coraz częściej korzystające z usług elektromówi Joanna Dargiewicz, dyrektorka regionu w Grupie Progres. Dodaje też, że praca w elektronicznej gałęzi przemysłu cieszy się popularnością wśród kandydatów z kilku kluczowych powodów. Branża oferuje bowiem szerokie możliwości kariery oraz jest otwarta na różne grupy chętnych, w tym kobiety najczęściej zajmujące stanowiska tj. technik serwisu, operator produkcji czy kontroler jakości. Dodatkowo etat w niej często wiąże się z atrakcyjnymi wynagrodzeniami oraz możliwością rozwijania nowoczesnych i innowacyjnych umiejętności, co bardzo interesuje kandydatów.

Elektro oferuje także różnorodność ról, od projektowania po testowanie, aż po etaty fizyczne, a to przyciąga osoby o różnych profilach zawodowych. Istnieją też specjalne programy wspierające zatrudnianych. Część firm prowadzi szkolenia na okresach próbnych, na których pracownicy zdobywają odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia pozwalające im objąć docelowe stanowisko. Takie programy są szczególnie ważne w kontekście integracji cudzoziemców w nowym środowisku pracy oraz w procesie adaptacji do lokalnych standardów i procedur.

Sektor elektroniczny działa jak magnes na kandydatów, przyciągając coraz więcej osób poszukujących pracy. Dynamiczny rozwój branży, stabilne zatrudnienie oraz możliwość rozwoju w nowoczesnych technologiach sprawiają, że elektro staje się atrakcyjną alternatywą dla innych sektorów, w tym IT. Zróżnicowane oferty pracy oraz specjalne programy szkoleniowe przyciągają zarówno doświadczonych specjalistów, jak i osoby bez doświadczenia, poszukujące nowych ścieżek kariery. To właśnie różnorodność i innowacyjność sprawiają, że sektor elektroniczny staje się magnesem na rynku pracy w 2024 roku.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *