Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Porady

Rodzaje kalendarzy reklamowycyh

Kalendarz stał się jednym z elementów naszej codzienności. Nie wyobrażamy sobie bez niego życia i wkomponował się we wnętrza biur i naszych domów. W końcu pomaga nam w odmierzaniu czasu. A w czasie mieszczą się nasze cele, marzenia, ważne terminy i daty, o których nie możemy zapomnieć. Dlatego nadal znajdują swoich fanów, którym pomagają planować swoją codzienność. Miłośników kalendarzy znajdziemy nie tylko wśród zwykłych osób, ale również reklamodawców. W związku z tym są nieprzecenionym i najpopularniejszym artykułem promocyjnym.

Kalendarze reklamowe są tanim i uniwersalnym gadżetem, który możesz zaoferować swoim pracownikom, obdarować nim klientów lub odwdzięczyć się za udaną współpracę kontrahentowi. Za jego pomocą możesz reklamować swoją markę przez cały rok. Mało który gadżet promocyjny daje taką możliwość.

Są dostępne różne typy kalendarzy firmowych 2023. Dzięki temu na pewno znajdziesz produkt dopasowany do siebie i swoich potrzeb. Dodatkowo z dużą powierzchnią znakowania, dzięki czemu umocnisz swój pozytywny wizerunek.

Rozróżniamy 4 typy kalendarzy:
1. Kalendarze ścienne.
2. Kalendarze książkowe.
3. Kalendarze biurkowe.
4. Kalendarze kieszonkowe.

Kalendarze ścienne

Kalendarze ścienne są jednym z najpopularniejszych modeli. Wiele osób lubi mieć wiszący na ścianie kalendarz, na który będzie mógł spoglądać w dowolnym momencie. Widzimy je w wielu miejscach: biurach, firmach, szkołach, urzędach i w domach. Dzięki temu ścienne kalendarze reklamowe 2023 są skutecznym nośnikiem reklamy dla każdej firmy. Branża, w której działa twoja firma nie ma znaczenia w tym przypadku.
W naszej ofercie możesz skorzystać z trzech opcji kalendarzy ściennych:
– plakatowych,
– trójdzielnych,
– jednodzielnych.

W przypadku kalendarzy ściennych trójdzielnych i jednodzielnych możesz swój własny projekt wydrukować za pomocą druku cyfrowego w dwóch wariantach: z wypukłą lub płaską główką. Wykorzystując druk cyfrowy, gwarantujemy wysoką jakość wydruku i mocne żywe kolory. Zaletą kalendarzy jednodzielnych jest to, że dają klarowny widok na cały miesiąc. Trójdzielne kalendarze dodatkowo dzięki przesuwnemu okienku są bardziej praktyczne.

Zainteresowały Cię kalendarze ścienne? Sprawdź naszą ofertę!

Kalendarze książkowe reklamowe

Kalendarz książkowy będzie eleganckim prezentem dla pracownika czy kontrahenta. To wspaniały pomysł na reklamę własnej firmy. Dzięki tego typu kalendarzom zapisywanie ważnych informacji jest bardzo proste i szybkie.
Swoim klientom oferujemy wybór kalendarzy książkowych reklamowych w różnych formatach. Do wyboru są formaty takie jak:
– B6,
– B5,
– A5,
– A4.

Oprócz szerokiego wyboru kolorystycznego i wyglądu okładki samego kalendarza możesz wybrać czy w środku preferujesz układ dzienny lub tygodniowy. Chcąc wykorzystać w pełni potencjał kalendarza firmowego, proponujemy na okładce umieścić swój logotyp firmy. Ewentualnie możesz skorzystać z innej grafiki, która kojarzy się z Twoją marką.

Kalendarze biurkowe

Są równie popularne, jak kalendarze ścienne. Zwłaszcza na biurkach w pracy, ale również w domu. Mała piramidka na biurku to sposób na subtelną reklamę. Reklamę, na którą można patrzeć cały rok. Taki kalendarz reklamowy 2023 sprawdzi się dobrze jako upominek promocyjny dla klientów. Zwłaszcza gdy klient otrzyma go pod koniec roku.

Oprócz dobrze znanej piramidki jest jeszcze jeden typ kalendarza biurkowego. Jest to tzw. biuwar, który jest wykorzystywany również jako podręczny notatnik. Jest to podkładka na biurko, która oprócz kalendarza na dany rok ma również miejsce na szybkie notatki. Dzięki czemu jest niezwykle pomocny przy codziennej organizacji. Taki biuwar może przybrać dowolną formę, jaką sobie tylko wymyślisz. Kalendarz może mieć układ miesięczny lub roczny. Logo lub firmowa grafika mogą być subtelne albo rozciągnąć się na całą powierzchnię biuwaru. Dzięki temu jest to atrakcyjna forma reklamy i może przypaść Ci do gustu i uwzględnisz go w swojej strategii marketingowej.

Kalendarze kieszonkowe

Kalendarze kieszonkowe świetnie się sprawdzą jako zamiennik tradycyjnej firmowej wizytówki. Z jednej strony dla Ciebie jest tanią reklamą, a dla klienta może się okazać praktycznym prezentem. Tego typu kalendarze reklamowe idealnie sprawdzą się na wszelakich targach lub konferencjach. Mogą być również rozdawane w punktach obsługi klienta. Zastosowań jest naprawdę wiele, dzięki jego niewielkim rozmiarom.

Kalendarz kieszonkowy, nazywamy również kalendarzem listkowym. Oferujemy zadrukowanie takiego kalendarza dwustronnie w kolorze. W takiej opcji zazwyczaj z jednej strony znajduje się roczne kalendarium, a z drugiej wybrana przez Ciebie grafika lub logotyp Twojej firmy. Mimo swoich niewielkich rozmiarów, kalendarze listkowe są bardzo przydatnym gadżetem. Można na nich zapisać krótkie notatki lub zaznaczyć ważne terminy.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Z pewnością każdemu z Was chociaż raz w życiu obiło się o uszy wyrażenie „druk offsetowy” lub „druk cyfrowy”. Pozornie mogłoby nam się wydawać, że różnice między tymi rodzajami wydruku nie mają aż tak dużego znaczenia, jednak nic bardziej mylnego! Rodzaj druku, na który się zdecydujemy, powinien być dostosowany do naszych potrzeb, liczby i wielkości arkuszy oraz wielu innych czynników, o których wspomnimy w dzisiejszym artykule. Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście dowiedzieć się więcej, serdecznie zapraszamy do przeczytania całego materiału.

Na początku musimy wspomnieć, że druk cyfrowy i druk offsetowy to dwie zupełnie inne technologie, dlatego warto lepiej poznać temat, aby nie popełnić gafy i nie narazić się na dodatkowe koszty i problemy.

Przyjrzymy się bliżej drukowi cyfrowemu, który z roku na rok zyskuje coraz większą popularność. Cały proces drukowania odbywa się dzięki specjalnemu wałkowi, który jest pokryty fotoprzewodzącą warstwą ochronną. W trakcie druku wałek zostaje naświetlony, a warstwa fotoprzewodząca pokryta drobinkami tonera, które przyklejają się do niej dokładnie w tych miejscach, w których ma powstać konkretny obraz. Kolejnym etapem jest przeniesienie produktu na arkusz papieru w taki sposób, aby kolory i szczegóły zostały idealnie odwzorowane względem wersji elektronicznej lub oryginalnej. 

Kiedy druk cyfrowy będzie przydatny? Przy drukowaniu wszelkiego rodzaju mniejszych materiałów! Mogą to być ulotki, wizytówki, małe banery, zaproszenia, karty informacyjne lub materiały marketingowe. W przypadku większych formatów efekt finalny może nie być dla nas satysfakcjonujący. Warto wiedzieć, że druk cyfrowy jest dużo bardziej opłacalny i ekonomiczny, jeżeli chcesz wydrukować tylko kilka sztuk. Koszty eksploatacji urządzenia offsetowego bardzo często są dużo wyższe niż wykonanie samego zlecenia. Z pewnością też druk cyfrowy jest zdecydowanie szybszy, a my otrzymujemy gotowe wydruki ekspresowo, oczywiście zgodnie z terminami, które wcześniej ustaliliśmy z drukarnią. 

Technologia druku offsetowego w porównaniu do druku cyfrowego jest dużo bardziej skomplikowana. Samo urządzenie drukujące wygląda inaczej, jest dużo większe i wymaga precyzyjniejszych działań. W jaki sposób pracuje? Pierwszym krokiem jest naświetlenie projektu na naświetlarce CtP. Kolejnym etapem jest przeniesienie projektu na podłoże drukarskie i tutaj zaczynają się schody. Samo uruchomienie drukarki wiąże się z niemałymi kosztami, które w przypadku niewielkiej liczby arkuszy są nieopłacalne. Jeżeli masz do wydrukowania tylko kilkadziesiąt albo kilkaset arkuszy, postaw na druk cyfrowy. Co więcej, druk cyfrowy umożliwia nam zmiany w projekcie, który już rozpoczął się drukować, a w przypadku offsetu są to kolejne gigantyczne koszty zupełnie niepotrzebne. 

Poruszając kwestię jakości druku offsetowego, warto zwrócić uwagę również na zależność stopnia przyswajania farby od zastosowanego podłoża. Musisz wiedzieć, że w offsecie ma miejsce zjawisko przyrostu punktu rastrowego. Jego powierzchnia powiększa się, a w warstwie tonalnej staje się ciemniejszy. Działa to na takiej samej zasadzie jak… malowanie ścian. Wybierając farbę do salonu czy pokoju, musisz pamiętać, żeby kupić kolor jaśniejszy od tego, który chcesz docelowo uzyskać (farba na ścianie zawsze będzie miała ciemniejszy odcień). Zastanawiasz się pewnie, jaki ma to związek z rodzajem podłoża zastosowanego w procesie drukowania. Otóż im podłoże jest bardziej chropowate, tym punkt rastrowy będzie zwiększał swoją.

Ponadto nie każdy rodzaj podłoża wybranego do druku będzie nadawał się do druku offsetowego. Może bowiem okazać się, że projekt – którego format i nakład idealnie nadają się do offsetu – ze względu na wykorzystanie papieru szlachetnego będzie taniej wydrukować cyfrowo. Dlatego wybór podłoża drukarskiego warto przedyskutować chociażby z pracownikiem drukarni. Ten z pewnością doradzi najbardziej opłacalne rozwiązanie.

Przez długie lata, gdy myśleliśmy o jakiekolwiek drukarni, to chodziło właśnie o drukarnię offsetową. Drukarnie z dużą maszyną, gdzie nanoszenie farb na papier nie odbywa się bezpośrednio, a przy użyciu formy drukowej. To właśnie na formie drukowej znajduje się obraz tego, co będzie drukowane. I jest on powielany na kolejnych arkuszach. Jest to złożony proces, ponieważ najpierw trzeba przygotować ową formę (bez zagłębiania się w różne, dostępne technologie). Dochodzimy właśnie do odpowiedzi na nasze pytanie. Drukarnia offsetowa mogłaby wydrukować 100 wizytówek, ale kosztowałyby tyle samo, co 1000 wizytówek, ponieważ nakład pracy byłby ten sam - czyli przygotowanie formy drukarskiej, przygotowanie farb, ustawienie maszyny. Dlatego też można spotkać się z pozornie niemiłymi drukarzami, którym nie chce się tłumaczć istoty druku offsetowego. Ale to nie znaczy, że wszyscy są niemili!

Obecnie jest to już niemal standard i podstawowy nakład wizytówek. No ale co się zmieniło, że niektóre drukarni oferują wizytówki w mniejszych nakładach? Różnica dotyczy technologii. Stało się to możliwe, dzięki ciągle rosnącej popularności druku cyfrowego. Druku bez form drukowych, bezpośrednio na papierze. Czyli prościej, szybciej i przede wszystkim taniej. Bez problemu można wydrukować nawet 1 plakat i przesłać je od razu do klienta.

Niejednokrotnie mogliście usłyszeć negatywne opinie na temat jakości druku cyfrowego, że to nie ta jakość itd. Tak były, na początku wprowadzania tej technologii. Te czasy jednak minęły i dla większości projektów nie będzie widać żadnej różnicy w jakości wydruku, niezależnie od wybranej technologii.

Wybierz druk cyfrowy, jeśli potrzebujesz niższy nakład i masz mniej czasu. Czyli jeśli potrzebujesz 100 ulotek A5 na jutro, wybierz druk cyfrowy.  Druk offsetowy będzie bardziej opłacalny przy większych nakładach - np 1000 plakatów A3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *