Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Porady

Rodzaje kalendarzy reklamowycyh

Kalendarz stał się jednym z elementów naszej codzienności. Nie wyobrażamy sobie bez niego życia i wkomponował się we wnętrza biur i naszych domów. W końcu pomaga nam w odmierzaniu czasu. A w czasie mieszczą się nasze cele, marzenia, ważne terminy i daty, o których nie możemy zapomnieć. Dlatego nadal znajdują swoich fanów, którym pomagają planować swoją codzienność. Miłośników kalendarzy znajdziemy nie tylko wśród zwykłych osób, ale również reklamodawców. W związku z tym są nieprzecenionym i najpopularniejszym artykułem promocyjnym.

Kalendarze reklamowe są tanim i uniwersalnym gadżetem, który możesz zaoferować swoim pracownikom, obdarować nim klientów lub odwdzięczyć się za udaną współpracę kontrahentowi. Za jego pomocą możesz reklamować swoją markę przez cały rok. Mało który gadżet promocyjny daje taką możliwość.

Są dostępne różne typy kalendarzy firmowych 2023. Dzięki temu na pewno znajdziesz produkt dopasowany do siebie i swoich potrzeb. Dodatkowo z dużą powierzchnią znakowania, dzięki czemu umocnisz swój pozytywny wizerunek.

Rozróżniamy 4 typy kalendarzy:
1. Kalendarze ścienne.
2. Kalendarze książkowe.
3. Kalendarze biurkowe.
4. Kalendarze kieszonkowe.

Kalendarze ścienne

Kalendarze ścienne są jednym z najpopularniejszych modeli. Wiele osób lubi mieć wiszący na ścianie kalendarz, na który będzie mógł spoglądać w dowolnym momencie. Widzimy je w wielu miejscach: biurach, firmach, szkołach, urzędach i w domach. Dzięki temu ścienne kalendarze reklamowe 2023 są skutecznym nośnikiem reklamy dla każdej firmy. Branża, w której działa twoja firma nie ma znaczenia w tym przypadku.
W naszej ofercie możesz skorzystać z trzech opcji kalendarzy ściennych:
– plakatowych,
– trójdzielnych,
– jednodzielnych.

W przypadku kalendarzy ściennych trójdzielnych i jednodzielnych możesz swój własny projekt wydrukować za pomocą druku cyfrowego w dwóch wariantach: z wypukłą lub płaską główką. Wykorzystując druk cyfrowy, gwarantujemy wysoką jakość wydruku i mocne żywe kolory. Zaletą kalendarzy jednodzielnych jest to, że dają klarowny widok na cały miesiąc. Trójdzielne kalendarze dodatkowo dzięki przesuwnemu okienku są bardziej praktyczne.

Zainteresowały Cię kalendarze ścienne? Sprawdź naszą ofertę!

Kalendarze książkowe reklamowe

Kalendarz książkowy będzie eleganckim prezentem dla pracownika czy kontrahenta. To wspaniały pomysł na reklamę własnej firmy. Dzięki tego typu kalendarzom zapisywanie ważnych informacji jest bardzo proste i szybkie.
Swoim klientom oferujemy wybór kalendarzy książkowych reklamowych w różnych formatach. Do wyboru są formaty takie jak:
– B6,
– B5,
– A5,
– A4.

Oprócz szerokiego wyboru kolorystycznego i wyglądu okładki samego kalendarza możesz wybrać czy w środku preferujesz układ dzienny lub tygodniowy. Chcąc wykorzystać w pełni potencjał kalendarza firmowego, proponujemy na okładce umieścić swój logotyp firmy. Ewentualnie możesz skorzystać z innej grafiki, która kojarzy się z Twoją marką.

Kalendarze biurkowe

Są równie popularne, jak kalendarze ścienne. Zwłaszcza na biurkach w pracy, ale również w domu. Mała piramidka na biurku to sposób na subtelną reklamę. Reklamę, na którą można patrzeć cały rok. Taki kalendarz reklamowy 2023 sprawdzi się dobrze jako upominek promocyjny dla klientów. Zwłaszcza gdy klient otrzyma go pod koniec roku.

Oprócz dobrze znanej piramidki jest jeszcze jeden typ kalendarza biurkowego. Jest to tzw. biuwar, który jest wykorzystywany również jako podręczny notatnik. Jest to podkładka na biurko, która oprócz kalendarza na dany rok ma również miejsce na szybkie notatki. Dzięki czemu jest niezwykle pomocny przy codziennej organizacji. Taki biuwar może przybrać dowolną formę, jaką sobie tylko wymyślisz. Kalendarz może mieć układ miesięczny lub roczny. Logo lub firmowa grafika mogą być subtelne albo rozciągnąć się na całą powierzchnię biuwaru. Dzięki temu jest to atrakcyjna forma reklamy i może przypaść Ci do gustu i uwzględnisz go w swojej strategii marketingowej.

Kalendarze kieszonkowe

Kalendarze kieszonkowe świetnie się sprawdzą jako zamiennik tradycyjnej firmowej wizytówki. Z jednej strony dla Ciebie jest tanią reklamą, a dla klienta może się okazać praktycznym prezentem. Tego typu kalendarze reklamowe idealnie sprawdzą się na wszelakich targach lub konferencjach. Mogą być również rozdawane w punktach obsługi klienta. Zastosowań jest naprawdę wiele, dzięki jego niewielkim rozmiarom.

Kalendarz kieszonkowy, nazywamy również kalendarzem listkowym. Oferujemy zadrukowanie takiego kalendarza dwustronnie w kolorze. W takiej opcji zazwyczaj z jednej strony znajduje się roczne kalendarium, a z drugiej wybrana przez Ciebie grafika lub logotyp Twojej firmy. Mimo swoich niewielkich rozmiarów, kalendarze listkowe są bardzo przydatnym gadżetem. Można na nich zapisać krótkie notatki lub zaznaczyć ważne terminy.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Wybór właściwego wariantu wydruku może sprawić wiele problemów, ponieważ część osób zlecających profesjonalny wydruk zupełnie nie orientuje się, na czym polegają obie techniki druku.

W przypadku tradycyjnego druku cyfrowego cały proces polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą, do której w miejscach gdzie mamy uzyskać obraz podczepiają się drobinki toneru, by następnie podczas przenoszenia na docelowy nośnik (papier) uzyskać wierne odwzorowanie oryginału.

Natomiast wydruk w technologii offsetowej jest znacznie bardziej zaawansowany. Obraz jest w pierwszej kolejności naświetlany na naświetlarce CTP. Kolejno jest przenoszony z płaskiej formy na podłoże drukarskie. Uruchomienie procesu drukarskiego to dość spory koszt w porównaniu z drukiem cyfrowym.

Co ważne, chociaż wiele osób nie zauważa tej różnicy, w druku offsetowym – ze względu na trwałe naświetlanie obrazu na płaskiej powierzchni – nie ma możliwości wprowadzenia zmian w projekcie w trakcie rozpoczętego procesu wydruku.

Biorąc pod uwagę cenę, droższym rozwiązaniem jest druk offsetowy. Wynika to właśnie z wykorzystywanej technologii. Dlatego też ten rodzaj wydruku jest opłacalny przy masowym druku tego samego projektu. Tutaj jednak pojawia się pytanie, kiedy możemy mówić o wydruku masowym. Wszystko zależy tak naprawdę od kilku parametrów – nie tylko ilości drukowanych egzemplarzy, ale przede wszystkim od jego formatu czy ewentualnego uszlachetnienia. Wykorzystanie druku cyfrowego czy offsetowego to zwykła kalkulacja oparta na formacie projektu, czasie jego realizacji i jakości wydruku. Przykładowo: wydruk projektu w formacie A3 w nakładzie 200 szt. na papierze kredowym będzie tańszy w przypadku offsetu. Z drugiej strony karty w formacie DL i nakładzie 1000 szt. opłaca się wydrukować cyfrowo. Jak widać, w przypadku wydruku cyfrowego i offsetowego, nakład jest pojęciem względnym. Patrząc jednak na kwestię kosztów z drugiej strony, jeśli planujesz wydruk wysokonakładowy, to właśnie offset będzie najbardziej optymalnym – zarówno jakościowo, jak i cenowo – rozwiązaniem.

 Offset ma najwyższą rozdzielczość wydruku spośród wszystkich możliwych technologii, a jej wartość może wynieść nawet 4800 dpi. Tyle teorii, gdyż w praktyce zalecaną rozdzielczością wydruków jest wartość 300 dpi, która zapewnia odpowiednią ostrość wydruku.

Obecny rozwój technologii pozwala na naprawdę wiele. Przykładem są wszelkie techniki nanoszenia druku. Mało kto wie, że druk cyfrowy to jedna z najbardziej popularnych metod druku. Dlaczego? Bo dzięki niej można sobie pozwolić na druk małoformatowy, często używany w np. produkcji materiałów typowo reklamowych. Można zaliczyć do nich wizytówki, ulotki, etykiety, broszury, katalogi, nadruki.

Współczesne maszyny w druku cyfrowego pracują zgodnie z technologią elektrofotograficzną (inaczej laserową). Oznacza to, że zamiast typowej matrycy tego rodzaju sprzęt wykorzystuje specjalistyczny cylinder, znany w węższych kręgach jako fotoreceptor. Maszyna pokryta jest odpowiednią warstwą światłoczułą, która dzięki wiązce laserowej tworzy jeszcze nie wywołany obraz. Dopiero za pomocą tonera maszyna nanosi obraz na specjalnie przygotowany nośnik, taki jak folię lub papier, a następnie zespala go termicznie.

Wykonane tą metodą wydruki pozwalają na natychmiastową dalszą obróbkę. Ponadto mogą być realizowane w atrakcyjnych cenach nawet przy bardzo niskich nakładach. Można wykorzystać druk cyfrowy do przeróżnych projektów o różnych gramaturach. W dodatku technologia druku cyfrowego pozwala na wykorzystanie personalizacji - czyli na druk kolorowy lub na umieszczanie na wydrukach konkretnych danych. Jakość i szybkość wydruków cyfrowych jest obecnie coraz lepsza, na miarę druku offsetowego.

Drukarnia cyfrowa to ta prostsza technika druku. Trzeba powiedzieć, że drukowanie w technologii offsetowej jest o wiele bardziej skomplikowane. Projekt graficzny musi być wcześniej naświetlony najczęściej na fotonaświetlarce i na blachach drukarskich. Każda blacha to odpowiednio jeden z kolorów CMYK. Następnie blachy umieszcza się w maszynie i odpowiednio pozycjonuje. Specjalista nakłada farbę drukarską i dopiero wtedy może zacząć drukować pierwszą kopię projektu, jednak najczęściej po skończonej pracy wyrzuca je do śmieci, bo ciężko o idealny wydruk za pierwszym razem.

To właśnie dlatego drukarz najpierw ogląda pierwsze kopie i wprowadza poprawki, czyli korektę kolorów (jeśli klient chce druk kolorowy), pasowania i reszty ustawień. Całościowy proces jest dość czasochłonny, choć z drugiej strony wszystko zależy od sprzętu. Nowoczesne maszyny offsetowe automatyzują wszystkie te kroki, jednak w nieco starszych modelach wszystko od początku do końca trzeba wykonywać ręcznie.

Warto dodać, że zanim maszyna zacznie dobrze drukować, to drukarnia offsetowa musi często wydrukować nawet kilkadziesiąt kopii jednego materiału. Przekładając to na koszta uruchomienie procesu druku offsetowego to dość spory wydatek.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *