Kontakt

redakcja@kalendarz-reklamowy.pl

Rynek pracy

Najnowsze trendy HR w centrum uwagi ekspertów! Jaki jest przepis na przyszłość HR?

Jak nowe technologie zmieniają oblicze HR? Jakie wyzwania stawiają przed pracownikami i organizacjami? Coraz częściej mówi się o sztucznej inteligencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi, budowaniu zaangażowania pracowników, total experience, a także o przeciwdziałaniu mobbingowi. Współczesne firmy stawiają na innowacyjne podejścia, aby sprostać tym wyzwaniom i jednocześnie kształtować bardziej inkluzywne środowisko pracy, w którym kobiety odgrywają kluczową rolę. Eksperci z różnych branż intensywnie dyskutują nad tym, jak te trendy wpływają na przyszłość HR i biznesu.

Tematy te szczegółowo omówione zostały na konferencji HR Best Practices Conference, która odbyła się 24 września, a jego organizatorem było Top Employers Institute. Konferencja była nadzwyczaj atrakcyjnym kąskiem – nic więc dziwnego, że wszystkie miejsca zostały zajęte, a na liście gości znaleźli się najwybitniejsi praktycy HR naszego kraju!

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje HR

Przyszłość HR to dynamiczny proces transformacji, w którym sztuczna inteligencja zmienia podejście do zarządzania zasobami ludzkimi i talentami. Automatyzacja rekrutacji, analiza wydajności czy planowanie rozwoju pracowników to dopiero początek. AI wprowadza również zaawansowaną analitykę predykcyjną, pozwalającą przewidywać potrzeby kadrowe, ryzyko odejść oraz optymalizować programy szkoleniowe na bieżąco. Co ciekawe, według raportu Top Employers, aż 6% firm wdrożyło już generatywną AI.

Jednak technologia sama w sobie nie wystarczy. Równocześnie rośnie znaczenie kompetencji miękkich. Te umiejętności są kluczowe, by nie tylko reagować na zmiany, ale aktywnie je kształtować. C.H. Robinson aktywnie wdraża sztuczną inteligencję w swoich strukturach, tworząc narzędzia takie jak „Global AI Assistant”. Firma przywiązuje jednak dużą wagę do edukacji pracowników w tym zakresie oraz kształtowania cyfrowej kultury organizacyjnej.

Zaangażowanie pracowników – klucz do sukcesu

Łukasz Peliksza, Chief Employee Experience Officer w Santander Bank Polska, zwrócił uwagę na wyzwania związane z zaangażowaniem pracowników, bo to właśnie oni stanowią motor napędowy każdej firmy. Dlatego kluczowe jest, aby aktywnie włączać ich w współtworzenie produktów i rozwiązań oraz prowadzić stały dialog na temat ich potrzeb. Organizacja powinna nie tylko zapewnić przestrzeń do takiej współpracy, ale również dostarczyć odpowiednie narzędzia, które umożliwią efektywną komunikację i realizację pomysłów pracowników.

Wdrażanie innowacji wymaga nie tylko otwartości na nowe pomysły, ale także stworzenia środowiska, które promuje eksperymentowanie i akceptuje popełnianie błędów. Tylko wtedy firma może rozwijać się jako organizacja, w której pracownicy czują się zmotywowani do ciągłego poszukiwania lepszych rozwiązań i wprowadzania zmian. Santander Bank, dzięki warsztatom i badaniom nie tylko monitoruje potrzeby swoich pracowników, ale również angażuje ich w proces projektowania rozwiązań za pośrednictwem autorskiej platformy do ko-kreacji.

Przeciwdziałanie mobbingowi – nieuniknione wyzwanie pracodawcy

Jak wynika z danych zaprezentowanych podczas konferencji Top Employers Institute, w 2022 roku do polskich sądów wpłynęło 725 spraw dotyczących mobbingu, co oznacza wzrost w porównaniu do lat poprzednich. Pomimo tego, że fakt ten świadczy o rosnącej świadomości problemu, wciąż wiele spraw kończy się niepowodzeniem. Jak zauważyła r.pr. Marta Kopeć, z 238 rozstrzygniętych w 2022 roku spraw tylko 7,5% (18 przypadków) zakończyło się pozytywnie dla poszkodowanych. Bagatelizowanie mobbingu może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak wzrost rotacji pracowników, spadek efektywności oraz kryzys wizerunkowy. Dlatego kluczowe jest wdrażanie skutecznych procedur antymobbingowych, regularne szkolenia oraz budowanie kultury opartej na wzajemnym szacunku i odpowiedzialności.

Siła Kobiet Providenta – modelowy przykład wsparcia kobiet w rozwoju zawodowym

Prezentację w imieniu firmy Provident Polska poprowadziły Olga Szafran, HR Biznes Partner oraz Aneta Trzcińska, Kierownik Biura Personalnego Provident Polska S.A. To właśnie one zainicjowały program „Siła Kobiet Providenta”, który początkowo był skierowany do pracownic Działu Sprzedaży, a z czasem objął całą firmę. Program ten promuje równość płci w miejscu pracy, oferując szeroki wachlarz wydarzeń, takich jak wykłady, panele dyskusyjne, warsztaty oraz sesje coachingowe. Obecnie kadra zarządzająca Providenta zbliża się do osiągnięcia parytetu – kobiety zajmują już 40% stanowisk średniego i wyższego szczebla. Firma zapowiada kontynuację i dalszy rozwój tej inicjatywy, stanowiąc wzór dobrych praktyk HR dla innych organizacji.

HR Best Practices Conference

Człowiek w centrum uwagi jest przepisem na przyszłość HR. Tegoroczne wydarzenie HR Best Practices Conference to potwierdzenie, że inwestycja w rozwój ludzi i ich dobre samopoczucie to podstawa długoterminowego sukcesu każdej organizacji. Eksperci, reprezentujący różne branże, zaprezentowali konkretne przykłady wdrożeń, które skutecznie odpowiadają na wyzwania dzisiejszego świata HR – mówi Izabela Mosko, Top Employers Institute.

W wydarzeniu udział wzięło 66 uczestników oraz 11 prelegentów. Podczas 7-godzinnych dyskusji, urozmaiconymi śniadaniem biznesowymi przerwami na kawę oraz lunch, uczestnicy mieli możliwość wymiany doświadczeń i zdobycia nowych perspektyw na dynamicznie zmieniający się świat HR.

Po co Tobie kalendarz reklamowy?

W czasach, kiedy walka o klienta stała się dla wielu firm codziennością, niezwykle ważne jest umiejętne wykorzystywanie każdego sposobu dotarcia do niego. Kalendarze firmowe, dostępne w różnych formach i rozmiarach, świetnie się do tego nadają – łącząc funkcję użytkową i dekoracyjną, a także opatrzone logotypem firmy, stanowią doskonały nośnik reklamowy.

Kalendarz to pożądany i bardzo chętnie wykorzystywany nośnik reklamy. Pozwala nie tylko na umieszczenie logo danego podmiotu oraz danych teleadresowych, ale również przekazanie istotnych informacji dotyczących profilu działalności firmy.

Podstawą skutecznych działań reklamowych i marketingowych jest dotarcie do najszczerszej grupy odbiorczej. Kalendarz wpisuje się w ten cel znakomicie. Jest to przedmiot codziennego użytku, a powieszony na ścianie w dość ruchliwym miejscu znakomicie eksponuje umieszczone na nim logo reklamowanego podmiotu.

Ważną zaletą kalendarzy jest możliwości modyfikacji ich formy oraz dostosowania do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta.

Kalendarze poza rolą reklamową spełniają funkcję użytkową. Rozprowadzone wśród pracowników danego podmiotu pomagają organizować i planować pracę wprowadzając ład i porządek.

Wykorzystywane jako materiały reklamowe, mogą wzmacniać identyfikację pracowników z firmą i pomagać w budowaniu wizerunku marki.

Kalendarz reklamowy to świetny sposób na rozreklamowanie firmy tanim kosztem. Dzięki temu dane przedsiębiorstwo pozostanie w pamięci odbiorcy, a wykorzystywany kalendarz będzie pełnił również funkcję praktyczną.

Więcej o druku…

Być może wydaje Ci się, że offset jest jedyną techniką drukarską gwarantującą wysoką jakość wydruku. Jednak się mylisz. Druk cyfrowy zrealizowany w profesjonalnej drukarni pozwoli Ci uzyskać jakość wydruku niemal identyczną jak jakość wydruku offsetowego. Jednak ten wariant powinieneś wybrać w dwóch sytuacjach: kiedy zależy Ci na niskim koszcie druku małego i średniego nakładu lub gdy chcesz wydrukować projekt w bardzo krótkim czasie. Druk cyfrowy jest opłacalny przy drukowaniu nawet jednego egzemplarza projektu. Brak konieczności uruchamiania skomplikowanego procesu produkcyjnego sprawia, że Twoja ulotka może być wydrukowana niemal „od ręki”.

Wybierając rodzaj druku, powinieneś kierować się nie tylko jego nakładem czy czasem realizacji. Aby projekt spełnił Twoje oczekiwania, technologia wydruku powinna być dobrana do jego parametrów.

Jednym z nich jest gramatura papieru. Jeśli grubość wybranego przez ciebie arkusza nie przekracza 270 g/, bez obaw możesz zastosować druk cyfrowy. Pamiętaj jednak, że drukarka cyfrowa jest w stanie drukować jedynie na podłożach dość elastycznych. W przypadku sztywniejszego arkusza lepszym rozwiązaniem będzie offset.

Kolejną kwestią warunkującą zastosowanie określonej techniki druku jest format wydruku. Druk cyfrowy zalecany jest do drukowania projektów mniejszych rozmiarów, np.: ulotek, wizytówek, agend konferencyjnych, zaproszeń czy krótkich serii katalogów. Maksymalny format projektu w tym wariancie druku to A3+. Jeśli chcesz wydrukować swój projekt w większym formacie, powinieneś wybrać offset. Ta technika druku doskonale się sprawdza w przypadku wydruku książek, gazet, prospektów czy map. Pamiętaj jednak, że technologie druku cały czas postępują. Na targach branżowych już pojawiają się maszyny do druku cyfrowego obsługujące formaty B2 i B1. Pojawienie się ich w parkach maszynowych polskich drukarni jest kwestią czasu…

Ostatnią rzeczą wpływającą na wybór techniki wydruku jest to, czy przygotowany projekt graficzny ma zostać jedynie powielony czy w trakcie drukowania będą wprowadzane do niego zmiany. Offset działa trochę jak kalka – jeden wzór jest odbijany na każdym z egzemplarzy. Dlatego jeżeli zamierzasz personalizować wydruk, to wówczas musisz wybrać druk cyfrowy. Ta technika wykorzystywana jest chociażby w druku zmiennych danych, kiedy drukowane zaproszenie czy ulotka personalizowane są chociażby imieniem i nazwiskiem osoby, do której ma trafić. Oczywiście istnieje możliwość połączenia obu technologii druku w celu wykonania materiałów spersonalizowanych. Część ze zmiennymi danymi może być wówczas wydrukowana na cyfrze, a pozostała zawartość na offsecie. Innym rozwiązaniem jest również dodrukowanie personalizowanych elementów techniką cyfrową na wykonanych wcześniej na offsecie materiałach. Doświadczony drukarz pomoże wybrać najlepszy wariant personalizowanego wydruku dla Twojego projektu.

Efekt finalny zależy nie tylko od rodzaju druku, który wybierzemy, ale także od pozostałych parametrów, przede wszystkim odpowiedniej gramatury papieru. Jeżeli zdecydujemy się na cienkie, wręcz przezroczyste kartki, niestety musimy liczyć się z tym, że wydruk będzie przebijał na drugą stronę, a papier może szybko ulec zniszczeniu, np. przez gniecenie. Kolejny ważny aspekt to format wydruku. Druk cyfrowy idealnie sprawdzi się przy mniejszych realizacjach, a druk offsetowy przy większych. Warto wziąć pod uwagę również wybór odpowiedniej drukarni. Przed wyborem warto poczytać opinie w internecie i popytać znajomych. Jednym zdaniem: zróbmy porządny research, aby nie popełnić błędu, źle inwestując.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „jaki druk jest lepszy - offsetowy czy cyfrowy”, gdyż wszystko zależy od Twoich potrzeb i oczekiwań.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *